Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 2. listopadu 2017 (10:11) Pavel Jelínek

Dopravní uzel u nádraží v Brně v současné poloze k modernizaci nepoužitelný.

Studie k přesunu nebo setrvání brněnského nádraží - k modernizaci nevhodné ! 

Výhodné jsou  údajně obě varianty přesunu, zato zachování toho ve stávající poloze nikoliv.


Brněnské hlavní nádraží je ve stávající poloze k modernizaci nevhodné - odhalila nedávná studie - podle ní je ho potřeba přesunout.  O tom se ovšem již marně jedná mnoho  a mnoho a mnoho let.

Své výhody má varianta přesunu nazvaná Petrov i Řeka. To tvrdí autoři studie proveditelnosti přestavby železničního uzlu Brno, které oficálně odhalila Správa železniční dopravní cesty.  Především pak  ze studie plyne, že dopravní uzel v současné poloze je k modernizaci nepoužitelný. Přesto určitá skupina lidí neustále požaduje tuto rekontrukci....


U každé z variant  jsou navíc řešeny i další podvarianty s různým způsobem napojení tratí, možné výstavby tunelů, vznikem nových nádraží ....
„Studie vznikala dlouho, protože do ní bylo potřeba zapracovat další varianty, které v době jejího zadání ještě nebyly známé,“ řekl náměstek pro modernizaci Mojmír Nejezchleb ze správy železnic.

Pokud jde o cenu, vyšly jako nejvýhodnější všechny varianty nádraží u Řeky, stály by od dvaačtyřiceti do pětačtyřiceti miliard korun. Takže rovněž poměrně slušný balík. 

„Výhodou Řeky je také to, že pro ni existuje platná projektová dokumentace a územní plán. Stavět by se mohlo začít už v roce 2020. Oproti tomu pro Petrov je potřeba všechny tyto dokumenty připravit a výstavba by nezačala před rokem 2026,“ zdůraznil Josef Buriánek ze správy železnic.

 

 

 

Varianty pod Petrovem počítají s těsným přiblížením nádraží ke stávajícímu obchodnímu domu Tesco, přičemž pro jednu z variant je potřeba tuto budovu  dokonce zbourat.

Nyní studii dostanou k prozkoumání zástupci Jihomoravského kraje, brněnského magistrátu a dalších institucí. Do tří měsíců by měli na ministerstvo dopravy poslat své stanovisko a pak se bude  rozhodovat.   „Připomínky poté zpracujeme a předložíme je v březnu vládě, která rozhodne, kde nakonec nádraží vznikne,“ dodal náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček.

 

Další články

Komentáře