Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 16. dubna 2018 (12:11) Pavel Jelínek

Daniel Ricciardo vyhrál Velkou cenu Číny, i když odstartoval až z šesté pozice.

Velká cena Číny – závod  třetí závod z jednadvaceti
Šanghaj, 13.–15. dubna 2018
DANIEL RICCIARDO (RED BULL) VÝHRÁL VELKOU CENU ČÍNY SE STRATEGIÍ DVOU ZÁSTÁVEK, DRUHÝ PIT STOP PROBĚHL PŘI VYJETÍ SAFETY CARU
NAPŘÍČ CELÝM POLEM JEZDCŮ JSME VIDĚLI ŠIROKOU ŠKÁLU STRATEGIÍ A VĚTŠINA JEZDCŮ VYUŽILA VŠECHNY TŘI SMĚSI
STRATEGII OVLIVNILO VYJETÍ A DLOUHÉ SETRVÁNÍ SAFETY CARU NA OKRUHU A TEPLOTA TRATI, KTERÁ BYLA O 20°C VYŠŠÍ NEŽ PŘEDEŠLÝ DEN

Šanghaj, 15. dubna 2018 – Pilot stáje Red Bull, Daniel Ricciardo, vyhrál Velkou cenu Číny, i když odstartoval až z šesté pozice. Zvolil strategii dvou zastávek, začal na ultraměkkých pneumatikách, vyjetí safety caru využil k druhé zastávce v boxech a přezul ze střední na čerstvou sadu měkké směsi a získal vyhodu oproti strategii jedné zastávky. Jeho týmový kolega, Max Verstappen, zvolil stejnou strategii a v boxech tak zastavily oba vozy zároveň. 
Valtteri Bottas (Mercedes), stejně jako jeho týmový kolega Lewis Hamilton a oba piloti Ferrari zvolili naprosto rozdílnou strategii – odstartovali na měkké směsi a při jediném pit stopu přezuli na střední pneumatiky. Navzdory široké škále strategií a tomu, že většina jezdců využila všechny tři směsi, probíhal mezi čelními jezdci velmi těsný souboj, kde hlavní roli hrály pneumatiky.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
„Po Velké ceně Bahrajnu jsme si užili další závod, v kterém strategie nasazení pneumatik vedla mezi hlavními konkurenty k velmi vzrušujícímu závěru. Teplota trati byla dnes o 20°C vyšší než v předchozích dnech, což znamenalo, že týmy čelily dalším neznámým faktorům, které mohly ovlivnit závod. Dalším bodem, který měl na strategii vliv, bylo dlouhé setrvání safety caru na trati, to umožnilo oběma jezdcům stáje Red Bull přezout pneumatiky ve výhodném okamžiku a zároveň snížilo opotřebení pneumatik u jezdců, kteří zůstali na trati. Všechny tři směsi využilo šest jezdců, včetně vítěze závodu“.

 


Nejrychlejší časy dne podle směsí
  Střední Měkká Superměkká
první Raikkonen 
1:36.456 s Ricciardo 
1:35.785 s Grosjean 
1:37.410 s
druhý Hamilton 
1:36.878 s Raikkonen 
1:36.206 s Ocon 
1:37.985 s
třetí Bottas 
1:36.987 s Hulkenberg 
1:36.881 s Gasly 
1:38.367 s
Nejdelší stint závodu 
Střední Hamilton 38 kol
Měkká Ericsson, Alonso 29 kol
Superměkká Gasly, Ocon 25 kol

 



Fakta 
Daniel Ricciardo (Red Bull) vyhrál závod se strategií dvou zastávek, když odstartoval na ultraměkké směsi, na konci 17. kola přezul na střední směs a při safety caru na trati přezul na konci 31. kola na měkké pneumatiky. Byl jedním z pouze sedmi jezdců, kteří odstartovali na ultraměkké směsi.
 
PR
 

Další články

Komentáře