Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 20. července 2017 (10:12) Pavel Jelínek

Další úspěšný den pro Team Peugeot Total v Silk Way.

Peugeot si dnes v Silk Way Rally připsal šesté umístění na prvním a druhém místě

Po 11. etapě Cyril Despres získal několik dalších minut ke svému celkovému vedení v Silk Way Rally, zatímco jeho týmový kolega Stéphane Peterhansel etapu vyhrál. Despres dojel na druhý, což pro Peugeot DKR znamenalo další umístění na prvním a druhém místě a deváté vítězství v etapě během 11 dnů soutěže.

• Oba Peugeoty dnes opět jely spolehlivě rychlostí až 190 km/h za proměnlivých podmínek soutěže včetně prašných tratí v širokém kaňonu. Během 7442 kilometrů, které již vozy ujely bez mechanických problémů, inženýři divize Peugeot Sport shromažďují nezbytné informace, které využijí při Dakaru v příštím roce.

Silk Way Rally se nyní blíží k závěrečným etapám, kdy do konce zbývají jen tři dny akce. Avšak nadcházející etapy patří k těm nejsložitějším a nejnáročnějším z celé soutěže.

 

Fakta dne:

Maximální teplota: 26,5°C

Typ terénu: písečné tratě mezi kaňony Největší rychlost: 190km/h

Další úspěšný den pro Team Peugeot Total v Silk Way Rally, soutěže, v níž je „Tým snů“ v čele od prvního dne. Tým funguje spíše v udržovacím režimu, neboť náskok vedoucího Cyrila Desprese se blíží jedné hodině a více méně tři dny ho dělí od vítězství. Za volantem Peugeotu DKR č. 100 dnes zvolil opatrný rytmus a etapu dokončil pouhou jednu minutu za svým týmovým kolegou Stéphanem Peterhanselem (ve voze Peugeot DKR č. 106), který etapu vyhrál a udržel si šesté místo v celkovém pořadí poté, co při nehodě minulý týden nabral časovou ztrátu. Nyní, kdy do konce zbývá 1890,66 km, je nálada v týmu na vzestupu.

Ohlasy

Stéphane Peterhansel, jezdec Teamu Peugeot Total

Vítěz 11. etapy/6. v celkovém pořadí (vozy)

Dnešní etapa byla v pohodě, ale ve skutečnosti pro nás měla dvě poloviny: na začátku jsme jeli trochu v prachu, pak jsme byli schopni předjet některé vozy a jet v druhé části etapy v čistém vzduchu, což bylo samozřejmě mnohem snazší. Posledních 50 kilometrů byla opravdu zábava: široké štěrkové tratě s nízkými náspy na obou stranách, takže jste mohli jet s  autem ve skluzu a pobavit se. Zítřek pro nás bude strategicky docela dobrý. Cyril bude startovat jen dvě minuty za námi, takže nebudeme muset dlouho čekat, než nás dožene, a pak můžeme jet spolu, což je vždy lepší v  situaci, kdy vede. “

Cyril Despres, jezdec Teamu Peugeot Total

2. v 11. etapě/1. v celkovém pořadí

Dnes jsem byl docela opatrný. Stejně jako tomu bylo v minulých dnech, následovalo za sebou několik zatáček a křižovatek, ale nic nebylo příliš obtížné, drsné nebo nebezpečné. Takže to byla dobrá etapa, kterou jsme dokázali projet docela rychle a bez navigačních chyb. Cítím se docela uvolněný a vše až dosud probíhá dobře. Opravdu se těším z jízdy s Peugeotem DKR. Jsme schopni útočit, David čte pokyny plynule, našli jsme dobrý rytmus. Prostě v tom musíme pokračovat.“

 

Zítřejší 12. etapa

Zítřejší etapa, která je dlouhá 254 kilometrů, není zdaleka nejdelší, ale zcela určitě patří k nejnáročnějším z celé soutěže. Na začátku i na konci etapy je komplex písečných dun, kde se dá snadno uvíznout. Dva písečné úseky spojuje rychlá štěrková cesta. Tyto klasické podmínky maratónské soutěže vyžadují mimořádné schopnosti jak jezdce, tak spolujezdce. Den posádky začnou v Jiayuguanu (Ťia-jü-kuanu) a dojedou do Alashan Youqi (Alxa Youqi, Alashanyou Qi).

Víte, že?

Aby se posádka dokázala vypořádat s písečnými dunami, může ovládat tlak vzduchu v pneumatikách z kokpitu Peugeotu DKR. Snížením tlaku pneumatika získá větší povrch v kontaktu se zemí a zvýší se záběr - to je obzvláště užitečné u překážek, jako jsou písečné duny. Pak, při běžné jízdě, je možné pneumatiku znovu dofouknout z kokpitu na standardní tlak.

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře