Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 22. srpna 2019 (22:07) Pavel Jelínek

Další parádní představení Dominika Stříteského. Adam cup ale nyní hledá náhradu.

BCRZ: Další parádní představení Stříteského s Mikulíkem

Barum Czech Rally Zlín je za námi. Pátý podnik XTG ADAM Cupu však žádné překvapení nepřinesl. I na tratích v okolí Zlína, Vsetína a Otrokovic potvrdil letošní neporazitelnost Dominik Stříteský, kterého navigoval Jan Mikulík. Při pátém pohárovém startu si popáté odvezli maximum bodů a mají nakročeno k pohárovému triumfu.

 

Ještě než se ohlédneme za průběhem Barumky, dejme slovo promotérovi XTG ADAM Cupu, jenž po zrušení podniku MČR Rally Příbram musí aktuálně řešit další komplikace spojené s oznámením, že se neodjede ani předposlední soutěž RSS Rally Jeseníky.

Bohužel došlo k dalšímu zrušení závodu zařazeného do kalendáře XTG ADAM Cupu. Celý ročník plánujeme s dost velkým předstihem a možné změny se dají aplikovat pouze, pokud je nějaká jiná alternativa. A to bohužel v případě zrušení Rally Jeseníky není. Pro nás je to velká komplikace, nejen ve vztahu k účastníkům cupu, ale i k našim sponzorům.

Aktuálně se snažíme zajistit jiný závod, ale jezdci mají sezonu naplánovanou dost dopředu a jediná alternativa je nyní zařadit (kromě již v kalendáři zapsané 3-Städte Rallye) další německý závod (Rallysprint Degendorf nebo ADMV Rallye Erzgebirge). Vše je ale dost narychlo a nevíme, zda nám vyjdou němečtí pořadatelé vstříc, nebo budeme muset jeden závod z cupu vyřadit,” popsal situaci Zdeněk Pekárek.

Na účastníky evropské Barum Czech Rally čekalo devět rychlostních zkoušek ve dvou dnech. Začínalo se pátečním průjezdem městské speciálky v centru Zlína, v sobotu se pokračovalo na čtyřech testech – Březová, Semetín, Halenkovice a Kostelany. Tři z devíti rychlostních zkoušek pohároví účastníci absolvovali za použití světelných ramp.

Už úvodní průjezd bývalého Baťova areálu ve Zlíně naznačil očekávané rozložení sil. Na čele se odpoutali Stříteský se Štefanem, dále následovali Szymon Žarlok, překvapivě Michal Kolář, Jan Pilař, Tomáš Arnošt a Filip Ocelka. Ve stejném duchu se pokračovalo i v sobotním programu. Stříteský s Mikulíkem vyhrávali jednu rychlostku za druhou, na zádech měli Štefana s Vichtorou.

Po pěti zkouškách dopolední sekce je dělila půlminuta. Hned za cílem RZ2 odstoupil po problémech s brzdami Žarlok, třetí příčku tak po polookruhu ve Slušovicích zaujal Pilař, jenž odsunul Koláře za svá záda. A po RZ3 se to podařilo i Arnoštovi. Po úvodní sobotní sekci tak za vedoucím tandemem jel s více než dvouminutovou ztrátou třetí Pilař, Arnošt, Kolář a Ocelka byli srovnání v následné minutě.

V odpoledních průjezdech se obraz pohárové klasifikace nezměnil. Stříteský přidal další čtyři vítězné časy a zaslouženě se s Mikulíkem radovali z vítězství na zlínské Barumce. Štefan s Vichtorou ovšem ani z druhé příčky nesmutnili, ta je navíc vynesla na průběžné druhé místo pohárové klasifikace XTG ADAM Cupu.

Když druhý průjezd RZ6 Březová vyřadil Arnošta a Koláře (oba poloosa), Pilař s Cibulkou si mohli v souboji o třetí příčku oddechnout a v závěru si kontrolovali náskok před Ocelkou s Voltnerem. Ti je nakonec dokázali udolat jen na trati noční RZ9, avšak na zvrat to samozřejmě nemohlo stačit.

Stříteský, Pilař, Žarlok a Arnošt pak už do nedělní části závodu nenaskočili, naopak trojice Štefan, Ocelka a Kolář absolvovala i druhou etapu závodu a zdárně zlínský závod dokončila.

 

Ohlasy z cíle:

Dominik Stříteský: „Už při seznamovacích jízdách nám bylo jasné, že nás čeká, co se týče náročnosti, úplně jiná soutěž, než jsme zvyklí. Dlouhé rychlostní zkoušky, se spoustou vytahaných nečistot. Nicméně i s těmito fakty jsme se dokázali popasovat a vyhrát v rámci cupu všechny rychlostní zkoušky. Všem jsme doslova uletěli a od poloviny soutěže jsme si jeli vlastní závod. Vyhnuly se nám i problémy, a tak nic nezabránilo v cestě k dalšímu vítězství. Teď už nás čeká poslední závod v Německu, na který se těšíme a uvidíme, jak si povedeme v konkurenci startujících v německé obdobě Opel ADAM Cupu.“

 

David Štefan: „Od začátku se jelo hodně rychle, naštěstí bez krizí a více méně bez technických problémů. Jen postupně jsme se trochu prali s propadajícím se brzdovým pedálem, RZ8 jsme pak dojížděli na defektu. S výsledkem jsme maximálně spokojeni. Atmosféra Barumky byla opět neuvěřitelná, to se prostě nedá nikde jinde zažít. Nyní se už těšíme na poslední závod do Německa, kde nebudeme chtít dát ani metr zadarmo.“

 

Jan Pilař: „Těžší závod jsem nikdy předtím nejel. Barumka byla vážně náročná. Co bylo naprosto neskutečné, tak množství nadšených fanoušků nejen podél trati, ale i na přejezdech. Všichni na vás mávají, podporují vás, děti chtějí podpisy. Na oplátku nám byl nabízen i řízek (smích). Třetí místo, které jsme vybojovali je z říše snů. Velké díky patří Michalovi Cibulkovi, který zaskočil teď už za mistra dvoukolek Romana Švece. Michal byl z ADAMa nadšený, já z toho, jak nám spolupráce v autě fungovala. S Michalem jsme si závod oba opravdu užili. Velké díky patří i týmu Ralex-Sport, který se o Uweho stará. Na Barumku se chci vrátit, tak snad bude součástí cupu i příští rok.“

 

Filip Ocelka: „Dokončení Barum rally pro mě bylo splněním dětského snu. Byla to úžasná a velmi náročná soutěž. Sobotní erzety byly krásné a až na noční průjezdy jsem si je užíval. Jen jsme se trochu trápili s autem, špatně se mi řadilo dolů, takže jsem musel používat spojku. Celkově bylo auto nervózní a jízda s ním byla hodně divoká.

V nedělní části jsme začali klidně, na jistotu. V servisu před druhými průjezdy jsme vyzkoušeli změnit nastaveni auta a rázem se s ním jelo mnohem lépe. Nejvíce chci poděkovat Karlovi Voltnerovi za perfektní spolupráci a za mnoho rad a poznatků, které mi předal. Dále pak všem z MV Cars rally teamu.“ 

 

Michal Kolář: „Nad očekávání dobře nám vyšla páteční speciálka. Jelo se svižně, v klidu a ve finále z toho byl dobrý čas, po kterém následovala i pochvala od pohárových konkurentů. Jsme prostě skvělá parta. V sobotu jsme začali Březovou, ale před startem Semetína nám vypadl šroub na táhle řazení. Dal jsem tam závlačku a Semetín a Kostelany jsme projeli opatrně, aby náhodou nepraskla. V servisu jsme problém odstranili a těšili se na druhou sekci. Bohužel ve Slušovicích nám v druhém kole po skoku praskla poloosa a byl konec.

Kluci v nočním servisu dali ADAMa opět dohromady, a tak jsme se mohli těšit na neděli, kde nás čekaly krásné a těžké rychlostní zkoušky. Díky tomu jsme najeli další cenné kilometry. Proto škoda defektu v prvním průjezdu RZ Kašava. Jinak jsme si celou Barumku užili a jsem rád, že jsme ADAMa dovezli až na cílovou rampu. A už se moc těším na jubilejní padesátý ročník.“

 

Tomáš Arnošt: „Na Barumku jsem se ze všech soutěží nejvíce těšil, ale ani tentokrát při nás nestálo štěstí. Hned na městskou jsem špatně zvolil pneu a na měkké směsi hned v prvním kole auto nezatočilo a rozbořili jsme bariéru. To nás odsunulo na poslední místa. V sobotu ráno jsem se snažil ztrátu stáhnout, ale hned v úvodní RZ jsme něco trefili a poškodili čep na pravém předním kole. Kvůli rozhozené geometrii a zničenému čepu se ADAM stal těžce ovladatelný. První sekci jsme tak protrpěli, v servisu jsme vše zvládli na vteřinu opravit. Bohužel opět na slušovické polookruhovce nám v diváckém vracáku praskla pravá poloosa a to byl náš konec. Hodně mě to mrzelo. Smůla, která nás celou sezonou provází, utvrdila mé rozhodnutí nenastoupit do nedělní etapy.

S Honzou Nešporem se dále objevíme na 3-Städte rallye. Doufám, že mi delší pauza dodá zase chuť závodit. Přece jen letošní smůla a překonávání nástrah, které nás potkaly, mi sebrala mnoho sil…“

Szymon Žarlok: „Poprvé v této sezóně skončil náš pohárový start nezdarem. Stalo se tak pro nás v tom nejhorším okamžiku. Je to škoda, protože jsme přišli o cenné body, ale především je mi líto, že jsme se ve finále nepodívali až na cílovou rampu ve Zlíně.

Jinak tratě Barumky byly úžasné, velmi rozmanité, ale hlavně technicky obtížné, se svým unikátním charakterem. Na to jsme se velmi intenzivně připravovali a vzhlíželi s nadějemi k dobrému výsledku. Ale i toto se v rallysportu stává. Na druhou stranu jsme rádi, že po tom, co náš brzdový systém selhal, se nám nic nestalo. Nyní se tak musíme soustředit na závěrečný podnik v Německu. Určitě se vrátíme ještě více motivovaní, abychom tento víkend na 3-Städte rallye bodově vykompenzovali.“

 

Barum Czech Rally Zlín – XTG ADAM Cup / 9 RZ

1. Stříteský - Mikulík (Opel Adam Cup) 1:19:32.2

2. Štefan - Vichtora (Opel Adam Cup) + 2:05.4

3. Pilař - Cibulka (Opel Adam Cup) + 5:27.2

4. Ocelka - Voltner (Opel Adam Cup) + 6:48.4

 

Průběžné pořadí XTG ADAM Cupu 2019 (5/7, zápočet šest výsledků ze sedmi):

1. Stříteský 125, 2. Štefan 80, 3. Žarlok 70, 4. Pilař 64, 5. Arnošt 44, 6. Kolář 44, 7. Dvořák a Ocelka 30, 9. Petráš 22, 10. Brtníček 20, 11. Klvaňa 14, 12. Šimánek 8

 

Kalendář XTG ADAM Cup 2019

12. - 13. 4. Rallysprint Kopná

31. 5. – 1. 6. Rally Vyškov

14. - 15. 6. Rally Hustopeče - I. etapa

26. - 27. 7. Invelt Rally Pačejov

16. – 17. 8. Barum Czech Rally – I. etapa

14. - 15. 9. Rally Jeseníky - zrušena

18. - 19. 10. 3-Städte-Rallye (D)

 

Finanční prémie za umístění v jednotlivých závodech XTG ADAM Cupu 2019:

Promotér XTG motorsport klub v AČR vypisuje pro jednotlivé závody následující finanční prémie pro prvních pět posádek v cíli každé soutěže v rámci pohárové klasifikace

1. místo 30 000 Kč

2. místo 15 000 Kč

3. místo 10 000 Kč

4. místo 5 000 Kč

5. místo 3 000 Kč

 

Finanční prémie za konečné umístnění v XTG ADAM Cupu 2019:

Promotér XTG motorsport klub v AČR na konci sezóny, po skončení závěrečného podniku XTG ADAM Cupu 2019, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

1. místo 75 000 Kč

2. místo 50 000 Kč

3. místo 25 000 Kč 

Aby byl jezdec zařazen do celkové klasifikace, musí odstartovat v nejméně pěti závodech (ve čtyřech závodech v ČR + 3–Städte Rally). 

 

OPEL ADAM CUP – Technická data:

Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon: 103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment: 160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče: 305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry: délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost: 1090 kg

Bližší informace k poháru: Zdeněk Pekárek, XTG motosport, tel: + 420 608976661,
e-mail: zdenek.pekarek@opel-motorsport.cz

 

PR

Fotky

Další články

Komentáře