Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 8. ledna 2020 (13:34) Pavel Jelínek

Dakar - jak si kdo ustele ??

Téma: JAK SI KDO USTELE...

Dakar je městečko o velikosti cca 2000 lidí. Všichni se musí také zákonitě někde vyspat... organizátoři mají pro své zaměstnance velké nákladní obytné přívěsy a stany, ale jak to řeší týmy? Rozmanitě, individuálně a hlavně podle rozpočtu...

Na Dakaru uvidíte nejčastějc všude okolo týmů rozházené stany, a to většinou značky Quechua (ne že bych jim chtěl dělat reklamu), která před cca 15 lety přišli s dvouvteřinovým rozkládáním a to je pro zdejší podmínky ideální stan (bo není čas pi*o!!!).

 

 Otázkou je pak složení, ale když už jednou ten grif dáš, pak je to brnkačka... ;). Poslední dobou se objevují "kapotovaná lehátka" nebo malé stany, takové rakvičky, což nechápu. Nejsem sice klaustrofobik, ale ani bych se tam neotočil, nedej bože se třeba ráno obléknout nebo tak... (viz foto ..).

Pak jsou tu samozřejmě stovky klasických laminátových střešních stanů alá Columbus nebo Magiolina, které jsou namontované na dodávkách, po více kusech napříč na kamiónech nebo přívěsech. A už se dostáváme o level výše, když má někdo z časti servisní dodávky či kamiónu udělanou spací nástavbu. To je sice praktické, ale je to samozřejmě o prostoru a o tom, kolik který tým servisuje motorek, SxS či aut.

Obvykle mají tuto kombinaci menší soukromé týmy, které nepočítají s větším rozrůstáním a mají své nástavby ušité na míru svým potřebám. V poslední době přibývá také klasických obytných aut, díky dostupnosti všech bivaků po asfaltce. To používají hodně tovární motorkové týmy nebo šéfíci větších týmů, aby měli svůj komfort, ale byli pořád na blízku svým svěřencům.

Finálně velké týmy mají celé obytné kamióny s výsuvnými boky, takové pojízdné hotely. To je případ většinou kamionových týmů, které "velikost" kamionu už mají, tak nějak zažitou, takže takto jezdí třeba Kamaz, Maz, ale i Loprais, Macíkovci či Martin Prokop apod. Samostatnou kapitolou je spaní na hotelu. Velké tovární týmy pak řeší logistiku několik měsíců předem a zajišťují pro své piloty a manažery hotely v blízkosti bivaku. Pak to vypadá tak, že dodávka po etapě odveze podle toho jak potřebují a přijíždí z etap, piloty a navigátory na hotel a ti si v komfortu hotelu dají spršku, dle potřeby nastaví klimu a jsou spát.


Ale musím říci, že samotným pilotům to úplně nesedí. Nemají takový kontakt s bivakem, mechaniky, médii a tak tu stejně zůstávají dlouho do noci a pak řeší otravný přejezd na hotel a zas dřívější vstavání... takže od tohoto modelu celkem dost pilotů a týmů již upouští.


Tak jako u všeho i tady platí určitá hierarchie, nejlépe se musí vyspat posádky, jezdci, navigátoři, pak vedení týmu a pak mechanici, kteří stejně moc nespí a většinu noci šroubují... a tak i v továrním týmu mají mechanici stany či max. střešní stany. Opět viz fotky stanů na kamiónech u X-raid teamu s Miníky a dalších.

Ale není to pravidlo, třeba u nás Moto Racing Group spí všichni kluci ve svých stanech a nikdo si nestěžuje. Ale oni jsou to tvrdí motorkáři/srdcaři a tohle je jen zoceluje. Možná i proto jsou oba, jak Martin Michek (P26), tak Milan Engel (P22) nejvýše postavenými piloty mezi českými motorkáři! 

 

Stačí?:-))

 

 

Míla Janáček

Zdroj : Faceb

Fotky

Další články

Komentáře