Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 10. března 2017 (22:20) Pavel Jelínek

D1 čeká uzavírka a noční práce, k zemi půjde nadjezd u Jihlavy !

Ministr dopravy Dan Ťok: Ze soboty na neděli čeká dálnici D1 noční práce, k zemi půjde nadjezd u Jihlavy

Ministerstvo dopravy povolilo víkendovou uzavírku dálnice D1, aby stavaři mohli zbourat nadjezd mezi obcemi Heroltice a Měšín. Dálnice bude uzavřena od sobotní 20. hodiny a znovu otevřena v neděli v 10 hodin. Noční práce probíhají v rámci modernizace D1 v úseku č. 15 mezi exity 112 Jihlava a 119 Velký Beranov.

„V posledních čtrnácti dnech je to už druhá noční práce na modernizaci dálnice D1. Uzavření šestikilometrového úseku dálnice u Jihlavy jsme povolili na celkem 14 hodin, během kterých musí stavaři stihnout zbourat nadjezd a zase obnovit provoz. Mezi Prahou a Brnem stavíme prakticky za provozu novou dálnici, což je náročné pro stavbaře i pro řidiče. Těm proto děkuji za trpělivost. 

 

Dokončit modernizaci je nutné a výrazně to zlepší kvalitu i bezpečnost D1,“ říká ministr dopravy Dan Ťok. Objízdná trasa je v obou směrech vedena po silnici I/38, II/523 (ul. Jiráskova), II/602 (ul. Hradební) ve městě Jihlava a po silnici II/602 a II/353 přes obec Velký Beranov (podrobný přehled objízdní trasy a uzavírky).

Modernizace D1: Práce ve dvou směnách a kontrola kvality

Na všech modernizovaných úsecích nejvytíženější české dálnice se bude letos pracovat ve dvou směnách. Ředitelství silnic a dálnic také dohlíží nad harmonogramem prací a kvalitou, v případě jakéhokoliv zpoždění je možné uložit zhotoviteli pokutu, případně stavbu reklamovat. „V březnu a dubnu se postupně rozebíhají práce na celkem sedmi úsecích dálnice D1. Kvůli bezpečnosti i letos nasadíme úsekové měření rychlosti, které zklidní dopravu a potrestá především piráty silnic,“ dodává ministr. 

Modernizace 160 kilometrů nejstarší a nejvytíženější dálnice D1 v úseku z Prahy do Brna začala v roce 2013, práce mají skončit v roce 2020. Na všech úsecích, kde se pracuje, je provoz veden ve čtyřech pruzích, po dvou v každém směru. Způsob modernizace české dálnice je inspirován opravou německé dálnice A13 z Drážďan do Berlína, která je shodně dlouhá a probíhala ve stejném režimu.

Více o modernizaci D1 najdete na www.novaD1.cz. Aktuální dopravní informace jsou pak na www.dopravniinfo.cz nebo na lince 800 280 281.  V případě zájmu o natáčení noční práce ze soboty 11. března na neděli 12. března kontaktujte mluvčího Ředitelství silnic a dálnic Jana Rýdla.

 

www.mdcr.cz  
PR

Další články

Komentáře