Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 10. září 2019 (23:15) Pavel Jelínek

CUPRA vystavuje koncepční elektromobil Tavascan.

SEAT urychluje na IAA ve Frankfurtu svou elektrickou ofenzivu

CUPRA vystavuje koncepční vůz Tavascan, první elektromobil značky

Externě nabíjitelný hybridní SEAT Tarraco se objeví u prodejců na konci roku 2020

Mattias Ekström, nový ambasador značky CUPRA

 

SEAT se na Frankfurtském autosalonu prezentuje elektrickou ofenzivou, která je v plném proudu. Po elektricky poháněném model SEAT Mii el-Born následuje na mezinárodním autosalonu představení nového koncepčního vozu CUPRA Tavascan. Další premiérou je nový SEAT Tarraco FR PHEV. První SUV značky s externě nabíjitelným hybridním pohonem slaví ve Frankfurtu nad Mohanem světový debut jako čtvrtý model s elektrifikovaným pohonem z šesti, které společnost uvede na trh do roku 2021.

Koncepční vůz Tavascan je prvním elektromobilem značky CUPRA a byl vyvinut na platformě MEB. Tavascan kráčí ve stopách crossoveru CUPRA Formentor, prvního modelu, vyvinutého specificky pro značku CUPRA. Formentor s hybridním pohonem bude uveden na trh v příštím roce.

SEAT přichází do Frankfurtu s nejlepšími prodejními výsledky od ledna do srpna ve své historii. Počet dodaných vozů na celém světě vzrostl o 7,2 % na celkových 411 600.

Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, na tiskové konferenci uvedl, že „IAA nás zastihuje ve skvělé formě, s historicky nejlepšími prodejními a finančními výsledky. Naše postavení nám umožňuje pokračovat v investicích do mobility pro budoucí generace, s řešeními, přizpůsobenými pro budoucnost. Elektrifikace je klíčovou součástí této mobility, stejně jako mikromobilita a vývoj řešení, která ji zajistí“.

Expozice se dvěma impozantními novými modely
Nová studie CUPRA Tavascan a sériově vyráběný model SEAT Tarraco FR PHEV představují významný krok vpřed v rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility. Koncepční vůz CUPRA kombinuje robustnost SUV se sportovností kupé a zaujme nejvyšší úrovní sofistikovanosti, elegance a designu, jíž se značka odlišuje. V jeho zavazadlovém prostoru je uložena koncepční elektrická koloběžka CUPRA eXS kickScooter, vyvinutá speciálně pro tuto příležitost.

Nový SEAT Tarraco je nyní navíc nabízen s hybridním pohonem a stupněm výbavy FR. Externě nabíjitelné hybridní SUV má v režimu výhradně elektrického pohonu dojezd více než 50 km a emise CO2 pod hranicí 50 g/km. Tarraco PHEV je nejvýkonnější verzí modelové řady. K nejvyššímu výkonu 245 k přispívá zážehový motor o výkonu 110 kW/150 k a elektromotor, poskytující 85 kW/116 k.

Axel Andorff, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, na tiskové konferenci SEAT zdůraznil, že „externě nabíjitelné hybridní Tarraco dokonale reprezentuje naši strategii, směřující k trvale udržitelnější mobilitě, a zároveň si zachovává veškerou dynamiku a potěšení z jízdy, jimiž se vyznačují všechny modely SEAT a zejména naše modely FR“.

Rodina CUPRA se rozrůstá
CUPRA i nadále intenzivně pracuje na zajištění budoucnosti motoristického sportu a na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představuje Mattiase Ekströma jako nového ambasadora své značky. Švédský jezdec povede strategii značky CUPRA v závodech elektromobilů. Ekström se navíc stane oficiálním jezdcem se závodním elektromobilem CUPRA e-Racer v budoucích závodech elektromobilů a bude spolupracovat na vývoji závodních elektromobilů značky.

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, a předseda představenstva značky CUPRA, uvedl, že „CUPRA Tavascan je pozoruhodným koncepčním vozem, který ukazuje enormní potenciál značky. Jeho velké rozměry, sportovní design, sofistikovaný interiér a technicky vyspělý pohon představují významný milník ve vývoji značky CUPRA“. A ještě k tomu dodal, že „motoristický sport je jádrem DNA značky CUPRA. Jako první jsme zkonstruovali cestovní závodní elektromobil, CUPRA e-Racer. Nyní se můžeme při dalším vývoji tohoto vozu a strategie značky v závodech elektromobilů spoléhat na know-how a zkušenosti Mattiase Ekströma. Naším cílem je být i nadále lídrem v této oblasti“.

 

CUPRA přichází s touto novinkou po konsolidaci své organizační struktury, jmenování členů nejvyššího vedení a zvýšení počtu zaměstnanců o 50 %. Nová značka v letošním roce překonává rekordy. Od ledna do srpna prodala 17 100 vozů, což je o 71 % více než ve stejném období roku 2018. Letos byla navíc zahájena výstavba nového sídla značky v sousedství hlavní centrály společnosti SEAT v Martorellu. Značka CUPRA v srpnu navázala spolupráci s fotbalovým klubem FC Barcelona jako globální automobilový partner pro mobilitu týmu Barça.

 

 

 

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží 80 % svých vozidel a působí ve více než 80 zemích na všech pěti kontinentech. V roce 2018 prodal SEAT 517 600 vozidel, což je nejvyšší počet v 68leté historii značky, a dosáhl zisku po zdanění 294 milionů eur a rekordních příjmů z prodeje téměř 10 miliard eur.

 

Skupina SEAT zaměstnává více než 15 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde vyrábí velmi úspěšné modelové řady Ibiza, Leon a Arona. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod v Portugalsku, vozy Mii vyrábí závod na Slovensku, který brzy zahájí také výrobu elektromobilu Mii, Tarraco sjíždí z montážní linky v Německu, Ateca vzniká v České republice.

 

Nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také Technickým centrem, v němž pracuje 1000 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky. SEAT již vybavuje své modely nejmodernější technikou z oblasti konektivity a v současnosti uskutečňuje proces kompletní digitalizace, zaměřený na podporu mobility budoucnosti.

 

 

PR

 

Fotky

Další články

Komentáře