Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 15. srpna 2018 (21:22) Jirka Fiala

Citroen C4 Grand Picasso 2.o HDi

Citroen Grand C4 Picasso

Dalším z řady redakcí testovaných vozů francouzské provinience byl  Citroen C4 Grand Picasso. Následovník předešlého modelu prošel omlazovací kúrou a sjednocením designu současné generace. Toto empévéčko je nabízeno ve dvou úrovních výbavy – Feel a Shine, s dieselovými motory o objemu 1,6 či 2.0 litru v kombinaci buď s manuální či automatizovanou šestirychlostní převodovkou.

Testovaný vůz byl  v provedení Shine 2.0 BlueHDi s automatizovanou převodovkou EAT6.  Ve stručnosti by se dalo říci, že tento konstrukčně elegantní vůz přesvědčil svým prostorem, komfortem i nezvykle úsporným provozem. Ačkoli se řada řidičů dívá na francouzské vozy přezíravě, musíme konstatovat, že v této cenové relaci bychom obdobně komfortní vůz u jiných oblíbených značek těžko hledali.  Ale podívejme se na nové Picasso podrobněji.

Vůz je jednoznačně určen pro rodiny s dětmi a to i více početnější díky sklopným sedadlům v zadním nákladovém prostoru, se kterými vytvoříte sedmimístný mikrobus.  Vnitřní prostor je jednou z vlastností, jež zaujme na první pohled i zásluhou velkého čelního skla včetně skel u A-sloupků a panoramatické střechy. Paradoxně s tímto prostorem kontrastují poměrně úzká křídla předních dveří a široký sloupek mezi  1. a 2. dveřmi, zhoršující výhled do boku a vzad za řidiče v hustém městském provozu.  Interiér nabízí množství odkládacích schránek ať už ve vnitřních výplních dveří či pod opěrkou rukou mezi sedadly, které v pohodě pojmou 1,5 litrovou PET lahev či odkládací schránku před spolujezdcem, kde je zároveň umístěn přehrávač CD, MP3.

 

Široké a pohodlné sedačky zpříjemní i dlouhé cestování. Komfort je navýšen o funkci masáže či sklopné podpěry nohou u spolujezdce, druhá řada sedadel má navíc samostatný posuv jednotlivých sedaček.  Cestující v druhé řadě mají navíc možnost využít sklopných stolečků na zádi předních sedaček, samostatného ovládání ventilace/ klimatizace na stropě či přípojek audio/video výstupů PLUG & PLAY ve spodní části středového tunelu. Můžeme tedy sbalit ratolesti, dát jim svačinu a do ruky mobily či DVD přehrávače…Díky příplatkové výbavě byla ve voze ve schránce před spolujezdcem rovněž zásuvka na 230 V, 12V, USB, HDmi, AUX.

Zvláštností, kterou také denně nepotkáváme, je dvojice zpětných interiérových zrcátek, přičemž spodní   panoramatické poslouží pro sledování pasažérů na zadních sedadlech.

Další nezvyklým prvkem je páčka řazení umístěná za volantem nad přístrojovou deskou.  Inspiraci konstruktéři brali patrně v amerických vozech 50. a 60. let 20. století či některých starších vozů. Jde jen o zvyk a netradiční řešení, které jinak neobtěžuje.

Jízdní vlastnosti

Stejně jako většina dnešních vozů je i Grand Picasso vybaveno systémem START/STOP, ovšem zde fungujícím naprosto perfektně – náběh motoru je klidný a tichý. Automatizovaná převodovka řadí  plynule a rychle.  Překvapivá je spotřeba paliva u tak velkého auta, jež zastiňuje i mnohem menší modely aut. Kvalitní jsou také světlomety s funkcí natáčení do zatáček, takže nemáte problém při jízdě v noci. Vůz je vybaven zadní i přední kamerou umožňující dokonalý výhled při manévrování a parkování.

 

Samozřejmě můžete použít také parkovací asistent.  Nevýhodou bohatého prosklení je časté oslnění sluncem, protože přední sklopné stínítka nemají šanci zakrýt potřebnou plochu čelního skla a sluneční paprsky si nacházejí cestu k vašim očím nad i okolo těchto stínítek.  To je ale asi tak jedna z mála záporných vlastností tohoto vozu. Jízdu usnadňuje nespočet asistenčních systémů přes běžné a povinné ABS, EBD, ESP, ASR až po Hill Start Assist – pomoc pro rozjezd do kopce, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu včetně automatického navrácení do jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu při předjíždění, aktivní tempomat /omezovač rychlosti s funkcí zastavení vozu. Pokud by došlo k nehodě, je zda tlačítko SOS pro přivolání pomoci.

Technické parametry:

Motor 2.0 Blue HDi

objem: 1997 cm3

Max. výkon: 110 kW/ 4 000 ot./min

Max. točivý moment:  370 Nm/2000 ot./min

Převodovka. EAT6, automatizovaná 6 rychlostí

Pneumatiky: 225/45 R18

Objem zavazadlového prostoru: 170 dm3 (pod platem za 3. řadou sedadel), 575-704 dm3 (pod platem 

                                                            při posunu sedadel) 1843 dm3 při sklopení sedadel 

Objem palivové nádrže: 55 ltr

Hmotnost: 1551 kg

Rozměry: délka - 4 602 mm

                   šířka – 2 117 mm

                   výška – 1 644 mm

                   rozvor – 2 840 mm

                   rozchod – 1587 / 1590 mm (vpředu/vzadu)

 

Deklarovaná spotřeba: 5 l / 100 km (městský provoz)

                                          3,9 l / 100 km (meziměstský provoz)

                                          4,3 l / 100 km (smíšený provoz)

 

Pořizovací cena testovaného vozu: 764 100 Kč (108 500 Kč příplatková výbava)

 

Fotky

Další články

Komentáře