Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 21. listopadu 2016 (23:31) Pavel Jelínek

Chiptuning ustupuje chytrým powerboxům

Zvýšení výkonu motoru - chiptuning ustupuje chytrým powerboxům

Praha, 21. listopadu 2016 - Češi si rádi vylepšují svá auta. Podle společnosti UR TUNING, která se zabývá úpravami motorů, vzrůstá zájem o programovatelné přídavné řídící jednotky (tzv. chytré powerboxy) oproti klasickému chiptuningu. Ty dokáží nejen zvýšit výkon motoru, ale také snížit spotřebu paliva. Jen v tomto roce mají v ČR zkušenosti s powerboxy stovky řidičů.

„V Evropě se dnes prodá více přídavných jednotek než softwarových úprav. I v Čechách sledujeme vzrůstající trend optimalizace a zvyšování výkonu motoru právě díky powerboxu. Výsledkem je nejen větší dynamika a pružnost auta, ale také nižší spotřeba paliva o 10 – 15 procent,“ uvádí Richard Ulip, majitel společnosti UR TUNING, která letos provedla stovky těchto úprav pro české i zahraniční řidiče.

Podle zkušeností UR TUNING se u nových vozů používají téměř výhradně programovatelné powerboxy. Ty se instalují bez zásahu do elektronické části vozidla. Powerboxy lze jednoduše vyndat a výsledné účinky jsou stejné jako u softwarových úprav. Zákazníci dostanou úpravu, která vydrží stovky tisíc kilometrů. „Navíc neriskujete ztrátu úpravy přehráním softwaru v servisech a problémy,“ upozorňuje Richard Ulip. Neplatí to však v případě levných výrobků a napodobenin – jak v případě softwaru, tak powerboxu. Pokud vůbec na začátku fungují, dochází časem k adaptacím a velkým problémům.

Úpravou vozu pomocí powerboxu řidič nepřichází o záruku. Powerbox lze snadno namontovat či demontovat. Solidní firmy nabízí také pojištění pro případ řešení záruk.
 

Aktuálně na trhu

Už několik měsíců je úspěšně na trhu digitální programovatelná přídavná řídící jednotka s homologací TÜV a ISO 9000 téměř pro všechny koncernové motory VW, Audi, Škoda nebo Seat modelového roku 2016 a 2017. Nově je připraven první český motortuning pro nový VW Passat nebo Škodu Superb3.

Přídavná jednotka POWER PEDAL, která umožňuje díky přepínání režimů okamžitou reakci na plynový pedál, nabízí lepší zrychlení a okamžitý zátah z nízkých otáček s přepínáním jízdních režimů dynamic/sport. Zajistí tak bezpečnější rozjezdy z křižovatek a vedlejších cest. Přemapování odezvy od plynového pedálu využije jeho potenciál na 100 procent a při nutnosti rychlé akcelerace a pružném zrychlení při předjíždění funguje velmi dobře. Cena se pohybuje v řádu několika tisíc korun. Jednotka POWER PEDAL funguje velmi výrazně i u nepřeplňovaných atmosférických motorů, často jde o japonské, korejské motory nebo o legendární americké velké V8. Jde o bezpečnou úpravu, protože zasahuje pouze do nastavení pedálu. Výsledkem je skvělé zrychlení vozu už od volnoběžných otáček.

Jednotka BLACK BOX za cenu okolo 20 tisíc korun zvýší výkon u motorů VW, Škoda, Seat a Audi v průměru o 20 procent. Například u dvoulitrového motoru TDI koncernu Volkswagen (Škoda, Audi, VW a Seat) se lze z motoru s výkonem 240 koní a 500 Nm dostat až do 300 k a 600 Nm. To se odráží velmi výrazně na dynamice, vyjíždění z vedlejších cest a křižovatek a předjíždění je pak s daleko větší rezervou. V případě VW Passat 2.0BiTDI se z 0 na 200 km/h dostane za 25,8 sekundy (série 31,5 sekundy), nejsilnější dieselová Škoda Superb 2.0TDI 140kW/190koní se z 0-200km/h dostane asi za 29,5 sekundy (série 42 sekund), nejsilnější benzínový Passat a Superb 2.0TSI 4X4 280koní pak s urtuning 330koní má zrychlení na 200km/h přibližně 23,9 sekund (série 28,2 sekundy).

Příklady

Verze 2.0BiTDI série 176kW/240koní a 500Nm

výkon UR TUNING do 220kW/300koní a 600Nm

 

Verze 2.0TDI série 140kW/190koní a 400Nm

výkon UR TUNING do 170kW/231koní a 500Nm!

Velký přírůstek výkonu a točivého momentu také u 2.0TDI 110kW/150koní a 1.4TSI 110kW a 2.0TSI 132kW/180koní! Vůz má pak bezpečnou výkonovou rezervu.

„Obě jednotky (POWER BOX, BLACK BOX) se navíc dají kombinovat, což je bezpečné maximum myšlené jako rezerva pro bezpečné předjíždění a řešení krizových situací. Co se týče životnosti, máme např. vozidla, která mají najeto přes 500 000 km s přídavnými jednotkami,“ dodává Richard Ulip. Mezi nejčastěji upravované vozy v UR TUNING jsou vozidla vyšších tříd - Škoda Octavia a Superb v lepší výbavě, vozy VW, Audi všech typů, BMW, Mercedes, ale i Opel, Ford, Kia, Hyundai. Nejčastěji upravovanými koncernovými motory jsou pak 1.6/2.0/3.0 TDI CR.

 

PR

Další články

Komentáře