Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 15. září 2015 (10:21) Pavel Jelínek

Celý cirkus F1 se přesouvá do Singapuru k proslulému nočnímu závodu

Velká cena Singapuru – preview: Singapur, 17.-20. září 2015
PRO POSLEDNÍ ZÁVOD SEZÓNY NA MĚSTSKÉM OKRUHU NOMINOVÁNY NEJMĚKČÍ
PNEUMATIKY Z NABÍDKY - MĚKKÉ A SUPERMĚKKÉ
NOČNÍ ZÁVOD PŘINÁŠÍ NEOBVYKLÝ VÝVOJ TEPLOTY TRATI
DÉLKA ZÁVODU, VELMI VYSOKÁ VLHKOST VZDUCHU A KOMPLEXNÍ STRATEGIE ČINÍ
TENTO ZÁVOD JEDNÍM Z NEJNÁROČNĚJŠÍCH V CELÉM KALENDÁŘI

Milán, 14. září 2015 – F1 dostane tento víkend zcela odlišnou tvář, celý cirkus se přesouvá do
Singapuru k proslulému nočnímu závodu na okruhu Marina Bay, přinášejícímu jednu
z nejpřesvědčivějších podívaných celé sezóny. Pro tento městský okruh s řadou neobvyklých
aspektů byly nominovány dvě nejměkčí směsi - měkké pneumatiky P Zero Yellow a superměkké
P Zero Red. Protože se závod jede v noci, odehrávají se za tmy i volné tréninky a kvalifikace.
Způsob, jakým se vyvíjí teplota trati, je výrazně odlišný od ostatních Velkých cen - a má to velký
vliv na způsob, jakým jsou pneumatiky používány.
Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Od roku 2008, kdy byl Singapur zařazen do
kalendáře F1, vždy připravil úchvatnou podívanou a ukázal, o čem celá F1 je: nejpokrokovější
technologie v záři reflektorů. Protože se jedná o městský okruh, nominovali jsme nejměkčí a
nejrychlejší pneumatiky z naší nabídky: poskytují maximální mechanický grip a rychle se
zahřívají, což jsou v Singapuru klíčové aspekty úspěchu.

Týmy a jezdci musí během plánování
správné strategie vzít v potaz celou řadu faktorů: neobvyklý vývoj teploty tratě, velký rozdíl ve
výkonnosti obou směsí, šetření paliva v průběhu dlouhého a náročného závodu a také velice
pravděpodobný výjezd safety caru, který zatím musel na trať ve všech dosud odjetých Velkých
cenách Singapuru. Vzhledem ke všem těmto proměnným a veškerým nástrahám městského
okruhu - bílé čáry na vozovce, poklopy kanálů a tak dále, které v minulosti už pár jezdců vyřadily
- bude práce odvedená ve volných trénincích a v nich posbíraná veškerá potřebná data o
pneumatikách důležitější než obvykle.
V těchto dnech společně s FIA také definujeme jasnější postup dovolující týmům jednoduše
kontrolovat použití pneumatik podle předpisů. Je to důležité, abychom předešli nedorozuměním
a týmy měly přesnější indikaci, že je vše v pořádku. To by mělo předejít tomu, co se stalo
s Mercedesem na Monze.“

Největší výzva pro pneumatiky:
Singapur má nejvíce zatáček (23) ze všech okruhů letošního kalendáře F1 a to vytváří zatížení
pneumatik. 80% vlhkost vzduchu, délka závodu téměř 2 hodiny a fakt, že je to po Monaku druhý
nejpomalejší okruh (což omezuje chlazení a proudění vzduchu skrz vůz) dělají z Marina Bay
fyzicky nejnáročnější okruh sezóny.
Všechny ty zatáčky znamenají, že brzdění a trakce jsou na okruhu Marina Bay dvěma
nejdůležitějšími aspekty. Jako na většině městských okruhů je povrch v Sinagapuru celkem
hrbolatý a to pochopitelně také nepomáhá. S minimálními bezpečnostními zónami zůstávají
chyby jen málokdy nepotrestány: to vyžaduje od pneumatik velkou přesnost v ovládání. Protože
vozy jedou s velkým přítlakem, působí největší zatížení na levou zadní pneumatiku. I v noci jsou
v tomto regionu v tuto roční dobu běžné teploty 30-35 °C, to jsou přesně podmínky pro měkké
pneumatiky optimálně fungující při vyšších teplotách. Aby jezdci mohli maximálně využít výhod
superměkkých pneumatik, budou muset s nimi zacházet obezřetně, aby je nepřehřáli.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Lewis Hamilton loňský 61 kol
dlouhý závod vyhrál se strategií tří zastávek v boxech. Startoval na superměkkých
pneumatikách, na další sady superměkkých přezouval v 15. a 31. kole a v 52. kole přezul na
měkké pneumatiky. V závodě ale byla k vidění celá řada různých strategií.
Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,8-2,2 sekundy na kolo

Tým Pirelli si zvolil svá závodní čísla: 29, Matt Watts, šéf týmu mechaniků přezouvajících
pneumatiky:
„Vybral bych si číslo 29, je to číslo, které mne pořád provází. Když jsem byl ještě dítě, vyrůstal
jsem v domě s číslem popisným 29. A dům, do kterého jsem se právě přestěhoval, má rovněž
29.“
Koho tento týden sledujeme na Twitteru: @alanbaldwinf1. Alan je dopisovatelem Reuters a
na svém twitterovém účtu přináší spoustu zákulisních postřehů z prostředí F1. Například včetně
dveří motorhomu Williamsu, které jsou jednoduše označená Gladiator. Zbývá odhalit, kdo se za
nimi skrývá: že by Russell Crowe?
Dosavadní výběr pneumatik:
P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Měkká Středně tvrdá
Malajsie Středně tvrdá Tvrdá
Čína Měkká Středně tvrdá
Bahrajn Měkká Středně tvrdá
Španělsko Středně tvrdá Tvrdá
Monako Superměkká Měkká
Kanada Superměkká Měkká
Rakousko Superměkká Měkká
Velká Británie Středně tvrdá Tvrdá
Maďarsko Měkká Středně tvrdá
Belgie Měkká Středně tvrdá
Itálie Měkká Středně tvrdá
Singapur Superměkká Měkká


Pirelli Tyre Press Office
 

PR

Další články