Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 17. července 2019 (09:21) Pavel Jelínek

Autonomní vůz vstupuje do nové etapy vývoje.

Autonomní vůz vstupuje díky spolupráci mezi skupinou PSA a Vinci Autoroutes do nové etapy vývoje

  • V situacích testovaných v této nové části společného programu probíhá důkladnější komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou. Cílem je zvýšit schopnost vozidla přizpůsobit své chování ve výjimečných nebo složitých situacích.

  • Tato operace je součástí spolupráce mezi oběma partnery, která začala v roce 2016. Výsledky testů budou zpracovány během vytváření standardů, které se budou připravovat v rámci různých projektů, jako je C-Roads nebo projekt SAM, na nichž obě skupiny spolupracují.

Skupiny Vinci Autoroutes a PSA provedly 11. července další rozsáhlejší testování jízdy bez řidiče a projíždění mýtné brány. V reálných podmínkách provozu v síti Vinci Autoroutes byly vyzkoušeny dvě nové složité situace plně autonomní jízdy:

  • průjezd oblastí, která byla dočasně změněna kvůli pracím na silnici;

 

  • bezpečné zastavení vozu („safe stop“), které spočívá v nasměrování vozidla do odstavného prostoru v případě, že se řidič neujme v určité konkrétní situaci řízení (mimořádná přítomnost překážky na vozovce, výrazně zhoršené povětrnostní podmínky atd.) nebo v případě, kdy vůz dorazí na konec dálnice.

Testy proběhly mezi obcemi Dourdan a Ablis (dálnice A10 / A11) s prototypem vozu Peugeot 3008 skupiny PSA, který je součástí vozového parku autonomních vozidel programu AVA „Autonomous Vehicle for All“ („Autonomní vozy pro všechny“).

 

 

Carla Gohin, ředitelka pro technologie skupiny PSA prohlásila: „Tento test představuje další krok v rozvoji autonomních vozidel. Dva roky po prvním testování bylo zapotřebí začlenit do systému další omezení posílením komunikace mezi autonomním vozem a infrastrukturou s cílem rozšířit působnost systému a zároveň zaručit bezpečnost. Tyto testy prokazují inovativní a konkrétní charakter spolupráce mezi skupinami PSA a Vinci Autoroutes, který je pro rozvoj autonomních vozidel nezbytný.“

Inteligentní dálniční infrastruktura je pro rozvoj autonomního vozidla klíčová. Umožňuje obohatit kontextová data předávaná do naváděcího systému, a tím optimalizovat rozhodování vozu a jeho dráhu,“ uvedl Pierre Coppey, ředitel Vinci Autoroutes a zástupce generálního ředitele Vinci. „Naše spolupráce se skupinou PSA je v tomto ohledu slibná.

Dálniční síť slouží jako prostor pro testování nových možností mobility v reálných podmínkách. Tato mobilita bude v budoucnu znamenat ve způsobu využití silnic revoluci.“


 

Skupina PSA

Skupina PSA má jedinečné zkušenosti v oblasti automobilového průmyslu a poskytuje inovativní mobilní řešení, která dokážou splnit očekávání všech zákazníků. Skupinu PSA tvoří pět automobilových značek – Peugeot, Citroën, DS, Opel a Vauxhall – a díky značce Free2Move přináší různorodou nabídku služeb konektivity a mobility. Její strategický plán „Push to Pass“ představuje první krok k vizi „Být předním výrobcem automobilů a preferovaným poskytovatelem služeb mobility pro celoživotní vztah se zákazníkem“.

Je jedním z průkopníků vozů se samočinným řízením a vysokou úrovní konektivity. Její aktivity zahrnují i financování (Banque PSA Peugeot Citroën Finance) a výrobu automobilového příslušenství (Faurecia).

 


 

PSA

PR


 

Další články

Komentáře