Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 15. března 2016 (12:23) Pavel Jelínek

Akrobatický pilot Marek Hyka zůstal vyjímečně koly na zemi a otestoval BMW

Marek Hyka zůstal vyjímečně koly na zemi!

Akrobatický pilot v kategorii Unlimited a člen reprezentace Marek Hyka si v pátek 11.3. vyzkoušel jaké to je za volantem závodního BMW Radicalteamu. A potvrdil, že když už člověk umí něco dobře řídit, tak je jedno, jestli to létá, jezdí nebo plave. Jako řada dalších jezdců si na závodním okruhu v Mostě měl možnost vyzkoušet závodní BMW 325i Radicalteamu, které i v letošním roce pojede sérii vytrvalostních závodů Le Brno a Le Most.

Kromě dalších tří aut, které tento tým nasadí do série „LE“ bude právě ve zmíněném BMW jedinečná možnost vyzkoušet si závodění na vlastní kůži i pro naprosté začátečníky. Bez licence a drahé výbavy bude mít cca 20 zájemců v letošním roce příležitost zapojit se do vytrvalostního závodu. Jakožto neziskový projekt a také díky podpoře partnerů APM a Nejlevnějšípneu.cz je motorsport konečně přístupný komukoli.

A vzhledem k tomu, že na sedadle spolujezdce bude sedět zkušený závodník, který pomůže pohlídat závodní situace, se nemusí ani nováček ve světě motorsportu obávat usednou za volant tohoto závodního speciálu. Což ostatně dokázal i páteční trénink, kdy možnost otestovat si BMW mimo rámec závodů využilo 14 jezdců. Kromě laminátového BMW, se kterým pojedou nováčci se na dráze ukázalo i BMW pro zkušenější jezdce, které si i díky kompletní karbonové karoserii poradí i s řadou silnějších vozů.

 

Jako novinku představil Radicalteam poprvé i Nissan 350Z. Původně kopcový speciál, doposud bojující na tratích vrchařského mistrovství ČR a Evropy, prodělal přes zimu řadu úprav a je nyní připraven k nasazení do vytrvalostní série, kde si odbyde svou premiéru už 26.3.2016 v Brně. A nesmíme samozřejmě zapomenout na speciál Radical SR4.

Absolutního vítěze posledního závodu v Brně, který je po zimní přestávce připraven pokračovat v bojích o přední pozice. Sice to v otevřeném kokpitu Radicalu v jarních měsících trochu fouká, ale za volantem se jezdec pořádně zapotí.

Doplňující informace: - Radicalteam v loňském roce nasadil v seriálu „LE“ tři vozidla. Dvě BMW a jeden Radical. V jednotlivých závodech se sedmkrát umístil na stupních vítězů a celkově získal dvě druhá a jedno třetí místo (BMW a Radical jedou v odlišných divizích). - V letošním roce pojede Radicaltem se čtyřmi vozy: BMW 325i B-tým – určené pro nováčky s čitelnějším nastavením podvozku.

Vybavené druhou sedačkou a intercomem umožňuje koučing i v průběhu závodu. BMW 325i A-tým – jezdci, co už absolvovali závod a zvládají samostatnou jízdu mohou usednout do karbonového speciálu s ostřejším nastavením podvozku. Nissan 350Z – přebytek výkonu tohoto speciálu už vyžaduje řadu závodních návyků.

 

Naše zkušenost je, že obvykle stačí necelá sezóna v BMW, aby mohl závodník naplnit své abmice i za volantem Nissanu. Radical SR4 – závodní „placka“ generující výrazný aerodynamický přítlak. Při hmotnosti 460kg je právě zvládnutí práce s přítlakem základem úspěchu.

 

Poznámka:  O.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců. - Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály.

Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce. První závod se jede 26.3.2016 na okruhu v Brně. - Závody se jezdí na pneumatikách schválených pro běžný provoz.

Nicméně existuje několik semi-slick pneumatik, které podávají výkony téměř jako závodní speciály. V našem případě se jedná o pneumatiky Nankang NS2R. 

PR

tisk info  Radicalteamu

 

Fotky

Další články

Komentáře