Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 17. října 2019 (08:29) Pavel Jelínek

Adamové pokračují v rychlém sledu podruhé na německých tratích.

Účastníky XTG ADAM Cupu čeká druhá německá výzva

XTG ADAM Cup 2019 pokračuje v rychlém sledu podruhé na německých tratích. Český pohárový seriál zakončí v posledních letech už tradiční podnik ADAC Knaus Tabbert 3-Städte-Rallye v Bavorsku. Soutěž bude zároveň posledním kláním německého šampionátu a německé obdoby ADAC Opel Cupu.

Ze saské ADMV Rallye Erzgebirge se účastníci XTG ADAM Cupu vydávají tentokrát jihozápadněji do Bavorska, kde se ve dnech 17. – 19. října uskuteční už 56. ročník populární německé soutěže 3-Städte-Rallye. Centrum soutěže je nově ve městě Freyung, které se nachází necelých dvacet kilometrů od českých hranic (od hraničního přechodu Strážný).

Harmonogram soutěže je rozdělen do dvou dnů, na posádky čeká 387 km s deseti rychlostními zkouškami o délce 146 km. To řadí německý závod, co do počtu kilometrů, k nejdelším v pohárovém kalendáři. Posádky se mohou těšit i na deset „ostrých“ kilometrů na nezpevněném povrchu.

Soutěž odstartuje v pátek 18. října v 14:45 hodin, skončí v sobotu 19. října krátce před šestnáctou hodinou (první vůz 15:37 hodin).

3-Städte-Rallye má v rámci XTG ADAM Cupu dlouholeté privilegium. Pokud chce posádka aspirovat na celkové umístění, podmínkou je právě start v tomto německém závodě (podmínka klasifikace jsou 4 české starty + 3-Städte). A toto pravidlo v nezměněné podobě platí i letos. Mezi necelou stovkou posádek najdeme několik českých (přihlášen je třeba i Tomáš Enge), sedm si to rozdá o body do XTG ADAM Cupu 2019.

 

3-Städte-Rallye je letošním sedmým závodem identických vozů Opel ADAM Cup, do konečného hodnocení bude účastníkům započteno šest nejlepších výsledků.

Aktuálně patří vedoucí pozice letos neporaženému Dominiku Stříteskému. Tomu odpovídá i jeho výrazný náskok v průběžné klasifikaci (má už započteno šest výsledků).

Valašskému jezdci tak v podstatě stačí k jistotě titulu přejet startovní rampu ve Freyungu. Se spolujezdcem Ondřejem Krajčou tomu ovšem tak jistě nebude a stejně jako v Krušnohoří si rádi poměří svou rychlost na nových tratích s konkurenčními účastníky německého ADAC Opel Cupu. Na Erzgebirge Rallye obsadili druhé místo, na jejich síly byl pouze Fin Eerik Pietarinen.

 

Zajímavější náboj tak slibuje souboj o pohárové stříbro mezi Davidem Štefanem a polským jezdcem Szymonem Žarlokem. Před startem má Štefan k dobru šest bodů, jeho mírným plusem by mohly být větší zkušenosti se závoděním právě v Německu. I když jak už jsme v úvodu uvedli, na posádky čekají zcela nové tratě.

„Tratě budou pro všechny nové, proto očekávám, že to rozhodně bude boj až do konce a to je super. V náš prospěch teď hovoří šest bodů, což znamená, že nás Szymon může i porazit. V případě jeho vítězství bychom však museli skončit hned za ním, druzí. S Ondrou Vichtorou se ale budeme snažit, aby nás neporazil. Ale na druhou stranu se nemůžu pouštět do žádného rizika, protože týden po Německu pronajímáme ADAMa na Rally Vsetín,“ přiznal David Štefan.

„Průběh Rallye Erzgebirge pro nás byl velkým překvapením, ale také neocenitelnou lekcí. Byl to však také nejlepší způsob, jak se připravit na finále sezóny. Díky tomu jsme ještě více odhodláni uspět na 3-Städte-Rallye 2019. Když jsme naskočili do „dobrodružství“ zvaného ADAM Cup, nikdo z nás neočekával, že na konci sezóny bude šance na skvělý výsledek tak blízko. Před námi je poslední náročný krok a určitě budeme bojovat, abychom sezonu zakončili s nejlepším možným výsledkem,“ věří Szymon Žarlok.

 

Před startem zůstává otevřené i umístění pod stupni vítězů. Na čtvrtou příčku mají teoretickou šanci stále tři jezdci - Jan Pilař, Michal Kolář a Tomáš Arnošt.

„Na poslední závod českého i německého Opel Cupu se hodně těším. Navíc půjde o můj první zahraniční start, což slibuje více než zajímavý příběh. Roman Švec si za titul ve dvoukolkách nadělil s Reném Dohnalem společný start ve Švýcarsku, a tak stejně jako na Barumce pojedu s Michalem Cibulkou. Ve Zlíně jsme společně dosáhli na zatím nejlepší výsledek sezony. Co jsem slyšel a měl možnost vidět třeba při světové Rallye Deutschland, konkurence v německém ADAC Opel Cupu je vysoká.

Co se týče výsledku, kvůli mojí absenci na Hustopečích a Erzgebirge Rallye je pouhé dva body za námi Michal Kolář a bez šance nás přeskočit není ani Tomáš Arnošt, takže očekávám tvrdé závodění, byť jde jen o bramboru…,“ uvedl Jan Pilař, jenž má ke čtvrté příčce nejblíže.

Nováčkem ve startovní poli XTG ADAM Cupu 2019 bude při 3-Städte-Rallye Pavel Kolář, kterého naviguje Jiří Neubauer.

 

Průběžné pořadí XTG ADAM Cupu 2019 (6/7, zápočet šest výsledků ze sedmi):

1. Stříteský 150, 2. Štefan 96, 3. Žarlok 90, 4. Pilař 64, 5. Kolář 62, 6. Arnošt 44, 7. Dvořák a Ocelka 30, 9. Petráš 22, 10. Brtníček 20, 11. Klvaňa 14, 12. Šimánek 8

 

Kalendář XTG ADAM Cupu 2019

12. - 13. 4. Rallysprint Kopná

31. 5. – 1. 6. Rally Vyškov

14. - 15. 6. Rally Hustopeče - I. etapa

26. - 27. 7. Invelt Rally Pačejov

16. – 17. 8. Barum Czech Rally – I. etapa

4. - 5. 10. Rallye Erzgebirge (D)

18. - 19. 10. 3-Städte-Rallye (D)

 

Finanční prémie za umístění v jednotlivých závodech XTG ADAM Cupu 2019:

Promotér XTG motorsport klub v AČR vypisuje pro jednotlivé závody následující finanční prémie pro prvních pět posádek v cíli každé soutěže v rámci pohárové klasifikace

1. místo 30 000 Kč

2. místo 15 000 Kč

3. místo 10 000 Kč

4. místo 5 000 Kč

5. místo 3 000 Kč

 

Finanční prémie za konečné umístnění v XTG ADAM Cupu 2019:

Promotér XTG motorsport klub v AČR na konci sezóny, po skončení závěrečného podniku XTG ADAM Cupu 2019, ocení tři nejúspěšnější účastníky následujícím způsobem:

1. místo 75 000 Kč

2. místo 50 000 Kč

3. místo 25 000 Kč 

Aby byl jezdec zařazen do celkové klasifikace, musí odstartovat v nejméně pěti závodech (ve čtyřech závodech v ČR + 3–Städte Rally). 

 

OPEL ADAM CUP – Technická data:

Motor: 1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon: 103 kW / 140 k při 6500 ot/min

Toč. moment: 160 Nm při 4700 ot/min

Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení: Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče: 305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry: délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm

Hmotnost: 1090 kg

Bližší informace k poháru: Zdeněk Pekárek, XTG motosport, tel: + 420 608976661,
e-mail: zdenek.pekarek@opel-motorsport.cz

 

PR

Fotky

Další články