Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 10. května 2019 (17:15) Pavel Jelínek

80 procent nabití baterie vozu již za 30 minut.

Etalon na dlouhých trasách:
Nabíjecí výkon elektromobilu Audi e-tron

  • Rychlé nabíjení výkonem 150 kW po velkou část nabíjecího procesu

  • 80 procent za 30 minut, kompletní nabití na 100 procent za méně než 50 minut

  • Řízení provozní teploty akumulátorů umožňuje vysoké výkony a dlouhou životnost

Praha, 10. května 2019 – Audi e-tron* umožňuje elektrickou mobilitu i při cestování na dlouhé vzdálenosti – mimo jiné díky nabíjecímu výkonu, který je v porovnání s konkurencí jedinečný. Audi e-tron je nejen prvním sériově vyráběným automobilem, který umožňuje rychlé nabíjení výkonem až 150 kW, ale také stanovuje měřítka ohledně rychlosti nabíjení, protože vysoký nabíjecí výkon lze využívat po velkou část nabíjecího procesu.

Důmyslné řízení provozní teploty akumulátorů zaručuje mimořádnou výkonnost za nízkých i vysokých venkovních teplot.

Většina nabíjecích procesů probíhá doma nebo na pracovišti – čas v tom zpravidla nehraje velkou roli, protože automobil stojí po dlouhou dobu. Naproti tomu při cestování na dlouhé vzdálenosti se počítá každá minuta a rychlé nabíjení je zásadní, například na obchodní cestě. Po krátké přestávce by měl být automobil znovu připraven pro další etapu. Inženýři Audi tento důležitý základní požadavek na elektromobil při vývoji modelu Audi e-tron důsledně realizovali.

 

Výhodný průběh nabíjení

Nabíjecí výkon modelu Audi e-tron stanovuje v porovnání se současnou konkurencí nová měřítka – a to nejen díky možnosti rychlého nabíjení HPC (High-Power-Charging) výkonem až 150 kW. Minimálně stejně důležitý jako maximální výkon je schopnost akumulátorů odebírat vysoké proudy po většinu doby nabíjecího procesu.


Průběh nabíjení výkonem 150 kW se u modelu Audi e-tron vyznačuje kontinuitou na vysoké úrovni. Automobil je za ideálních podmínek v rozsahu stavu nabití od 5 do 70 procent nabíjen na hranici maximálního výkonu.

Poté inteligentní řízení akumulátorů sníží nabíjecí proudy z důvodu ochrany lithium-iontových článků a zajištění jejich dlouhé životnosti. To je velký rozdíl od ostatních konceptů, které dosahují maximálního výkonu většinou jen po krátkou dobu a již před dosažením hranice nabití na 70 procent nabíjecí výkon výrazně snižují. Audi e-tron totiž ještě při stavu nabití 80 procent používá nabíjecí výkon více než 100 kW.

 

V každodenním provozu to představuje zásadní výhodu. V ideálním případě doplní zákazník dostatek elektrické energie na 100 kilometrů za méně než 10 minut. Stavu nabití 80 procent dosáhne Audi e-tron po necelých 30 minutách. Přestože z technických důvodů vyžaduje doplnění zbývajících 20 procent kapacity lithium-iontových akumulátorů výrazně více času, trvá kompletní nabití elektromobilu Audi e-tron na nabíjecí stanici HPC méně než 50 minut, což je výjimečná vlastnost v porovnání s ostatními konkurenty.

 

Důkladně promyšlené řízení provozní teploty

Lithium-iontové akumulátory modelu Audi e-tron mají jmenovitou kapacitu 95 kWh a jsou koncipovány pro dlouhou životnost. Jejich náročné řízení provozní teploty je základem vyvážených výkonů. Chlazení kapalinou zaručuje, aby se teplota akumulátorů pohybovala i při vysokém zatížení nebo nízkých teplotách v rozsahu od 25 do 35 stupňů Celsia. Tato technická charakteristika zajišťuje vysoké nabíjecí a provozní výkony a zároveň zabraňuje nadměrnému zatížení akumulátorových článků.

Srdcem chladicí soustavy jsou výtlačně lisované profily, které se vzhledem podobají mříži z latí. Profily jsou zespodu přilepeny k akumulátorovému systému. Chladicí jednotku spojuje s krytem akumulátorů nově vyvinuté, tepelně vodivé lepidlo. Kontakt mezi krytem a v něm uloženými moduly akumulátorových článků vytváří tepelně vodivý gel, který vyplňuje volné prostory mezi moduly akumulátorových článků a krytem. Tento gel rovnoměrně odvádí teplo vznikající v článcích přes kryt akumulátorů do chladicí kapaliny. Jedná se o mimořádně efektivní řešení. Prostorové oddělení prvků kapalinové chladicí soustavy od akumulátorových článků navíc zvyšuje bezpečnost celého systému.

 

Komplexní nabídka možností nabíjení

Kromě nabíjecího výkonu a kapacity akumulátorů je klíčovým faktorem pro realizaci neomezené a bezstarostné elektrické mobility dostupnost nabíjecích stojanů. Značka Audi proto nenechala nic náhodě ani v oblasti infrastruktury. V rámci vlastní nabíjecí služby e-tron Charging Service zajišťuje značka se čtyřmi kruhy v současnosti přístup ke 100 000 nabíjecím stojanům v 17 zemích EU prostřednictvím karty nebo chytrého telefonu.

Ke snadnému a bezstarostnému cestování bez nepohodlného porovnávání cen přispívají pro jednotlivé země specifické, sjednocené tarify. Na delších cestách nabíjejí zákazníci Audi za mimořádně výhodných podmínek na stojanech HPC sítě IONITY, která je postupně rozšiřována a v roce 2020 bude zahrnovat již 400 stanic. Nabídku služby e-tron Charging Service završují další nabíjecí stojany HPC renomovaných poskytovatelů podél dálkových tras. Tím je zajištěna ještě větší flexibilita.

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů:

(Hodnoty spotřeby paliva/elektrické energie a emisí CO2 se liší v závislosti na zvolené výbavě)

Audi e-tron:

Kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 26,2 – 22,6 (WLTP); 24,6 – 23,7 (EU);

kombinované emise CO2 v g/km: 0

 

Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017 dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.

V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky.

Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.

Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v „Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.

 

 

Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 18 výrobních závodů ve třinácti zemích. Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).

 

Skupina Audi dodala v roce 2018 zákazníkům 1,812 milionu automobilů značky Audi, 5750 sportovních vozů značky Lamborghini a 53 004 motocyklů značky Ducati. Společnost AUDI AG dosáhla ve fiskálním roce 2017 celkových příjmů z prodeje 60,1 miliardy eur a provozního zisku 5,1 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 90 000 zaměstnanců, z toho více než 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na trvale udržitelné produkty a technologie pro budoucnost mobility.


 

Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.

 

PR

Další články

Komentáře