Citroën rozšiřuje výrobu modelu C3 do Srbska. Kragujevac doplní závod v Trnavě

Francouzská značka reaguje na poptávku po dostupných vozech i mimo klasické trhy.

Citroën nově vyrábí svůj model C3 i v srbském závodě ve městě Kragujevac, čímž doplňuje kapacity slovenské továrny v Trnavě. Tímto krokem reaguje na rostoucí poptávku po novém C3, který je dostupný v benzínové, hybridní i elektrické verzi. Výrobní linky v Srbsku prošly během posledních dvou let rozsáhlou modernizací, aby mohly využívat platformu Smart Car a zvládaly výrobu elektromobilů.

Výroba v Kragujevaci je výsledkem dohody mezi skupinou Stellantis a srbskou vládou. Závod zaměstnává více než tisíc lidí a výrobní technologie zahrnují moderní automatizaci i robotizaci. Díky tomu může Citroën nabízet model, který má ambici být cenově dostupnější alternativou v rámci evropského trhu.

Nový C3 se objevil na trhu teprve ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku, ale už nyní zaznamenal více než 130 tisíc objednávek. Přibližně 30 procent z nich tvoří elektrické verze, které podle výrobce nabízejí dojezd přes 320 kilometrů v rámci standardu WLTP. V prvním čtvrtletí letošního roku se C3 dostal na druhé místo v žebříčku prodejů elektromobilů ve Francii a na třetí místo v Itálii.

Nová generace C3 vychází z filozofie jednoduchosti a univerzálního využití. Oproti předchůdcům nabízí více prostoru a snadnější přístup do interiéru. Zároveň si uchovává kompaktní rozměry, které umožňují pohyb i v městském provozu. Komfort zajišťuje odpružení Citroën Advanced Comfort, stejně jako upravená sedadla a nově navržený interiér.

Zatímco elektrická verze cílí na měnící se trendy v mobilitě, klasické pohony zůstávají v nabídce pro ty, kdo hledají jiný typ flexibility. Výrobce zdůrazňuje, že klíčem při návrhu byla cenová dostupnost – nejen z hlediska výroby, ale i z pohledu zákazníků.

Model C3 patří k dlouhodobě nejprodávanějším vozům značky. Od uvedení první generace bylo prodáno přes 5,6 milionu kusů. Nová čtvrtá generace chce na tento úspěch navázat kombinací známé značky a modernizované koncepce. Výroba v Srbsku má k dostupnosti a rozšíření nabídky přispět.

Foto: Citroën

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.