Mohlo by to být lepší, říká Crutchlow o jízdě na Yamaze. Plnohodnotný návrat k závodění nechystá

Stále se necítím na Yamaze úplně nejlépe, přiznává Cal Crutchlow před víkendovou motocyklovou Velkou cenou Thajska. Scénař, že by v budoucnu opět začal závodit pravidelně, ho neláká. Mimo jiné i o tom se Brit rozpovídal v exkluzivním rozhovoru pro server MotorMix.

Váš předchůdce u stáje RNF Andrea Dovizioso uvedl, že se na letošní Yamaze necítí pohodlně a že jediným jezdcem, který dokáže být na tomto stroji konkurenceschopný, je Fabio Quartararo. Vy jste se ale ve vašich prvních dvou závodech po návratu dokázal umístit na bodech, což u týmu RNF letos rozhodně není pravidlem. Jak se tedy na motorce cítíte vy?

Necítím se na motorce úplně pohodlně. Celkově to je ale dobrá motorka, Yamaha ví, jak vyrobit konkurenceschopný stroj. Myslím si ale, že pořád máme prostor ke zlepšení. Jako testovací jezdec Yamahy jsem letošní motorce docela dobře porozuměl. Víme, že se musíme zlepšit a řekl bych, že motorka pro sezonu 2023 určitě bude krokem dopředu.

Fabio je na letošní motorce velmi silný. Jako jediný s ní dokáže vítězit. Jeho sebedůvěra je tedy vysoká a po psychické stránce je na tom velmi dobře. Tomu, že je rychlý, tím pádem rozumím. Myslím si, že odvádí velmi dobrou práci.

Co se mých výsledků týče, dvě umístění na bodovaných příčkách jsou samozřejmě dobrá. Když ale budu upřímný, tak musím říct, že jsme v těch závodech mohli být i o něco silnější. V MotoGP je velmi vysoká úroveň. Ale ano, s těmi výsledky jsem spokojen.

Na okruhu Buriram můžeme najít dlouhé rovinky. Nemáte tedy obavu, že by to vzhledem k nízkému výkonu motoru Yamaha mohl být pro tuto značku těžký víkend?

Ne, naopak si myslím, že tu budeme silní. Do víkendu jdeme pozitivně a optimisticky naladění. Doufejme, že já, Franco, Fabio a Darryn budeme konkurenceschopní.

Fabio Quartararo momentálně vede šampionát, zatímco vás čeká teprve třetí závod od návratu. Představme si ale nyní čistě teoreticky situaci, že pojedete v závodě před ním. Byl byste v takovém případě ochoten přistoupit na týmovou režii, pustit Fabia před sebe a podpořit tak jeho šance na titul?

Pracuji pro tovární Yamahu, takže samozřejmě udělám, co se ode mě žádá, stejně tak jako pro ně v trénincích testuji pneumatiky a další věci. Takovýto scénář je ale nyní z říše snů. Fabio totiž vede šampionát a já jsem jen testovací jezdec, který už kariéru vlastně ukončil.

V MotoGP momentálně nemáme stálého britského jezdce. Vypíchnul byste nějakého Brita, který má podle vás potenciál k tomu, aby se v dohledné době přesunul do MotoGP?

Momentálně nevidím nikoho, kdo by měl na to, aby závodil v MotoGP. Dokonce nevidím ani nikoho, kdo by se k MotoGP blížil. Kdybych mohl, rád bych pomohl k tomu, aby se to změnilo a někdo se do MotoGP dostal, bylo by skvělé mít dalšího Brita v MotoGP. Upřímně si ale myslím, že toto období je pro britské jezdce těžké. Na rovinu, myslím si, že kdybych se vrátil do MotoGP natrvalo, pořád bych byl nejlepším Britem. To se ale nestane.

S Yamahou máte jako testovací jezdec smlouvu do konce sezony 2023. Předchozí dva závody ale ukázaly, že jste pořád rychlý. Dovedete si tedy představit, že byste po roce 2023 opět začal závodit více? Když ne v MotoGP, tak třeba v MS superbiků, britských superbicích nebo ve vytrvalostním mistrovství světa?

Ne.

Foto: RNF Yamaha Racing Team

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.