Bohumil Staša má svou zatáčku na Masarykově okruhu

Na Masarykově okruhu v Brně můžeme od prvního říjnového víkendu najít mimo jiné i zatáčku Bohumila Staši. Jméno bývalého motocyklového závodníka nově nese sedmá zatáčka.

Během prvního říjnového víkendu se na Automotodromu Brno uskutečnila Velká cena Bohumila Staši. Ta byla součástí seriálu Českomoravské asociace motocyklového sportu v závodech na přírodních okruzích. V nejvyšší třídě nad 600 ccm si připsali vítězství Karel Pešek a Michal Prášek. Zatímco Práškovi patřil sobotní závod, Pešek byl nejúspěšnější v neděli.

Závodění ale nebylo to jediné, co mohli diváci během uplynulého víkendu na Masarykově okruhu vidět. Součástí programu byl totiž rovněž slavnostní ceremoniál, při kterém dostala sedmá zatáčka okruhu nové jméno. Od teď je pojmenována po bývalém motocyklovém závodníkovi Bohumilu Stašovi.

Ceremoniálu se zúčastnil i závodníkův syn Bohumil Staša mladší, sám bývalý motocyklový závodník. Ten převzal kostku asfaltu z původního povrchu nového Masarykova okruhu, jehož historie se datuje od roku 1987. Rovněž určil, která zatáčka jméno jeho otce ponese.

"Když jsme se jezdili dívat na MotoGP po servisní komunikaci, vždycky jsme v sedmé zatáčce byli nejdéle. V jiných úsecích jsme se zdrželi jenom chvíli, ale tady jsme byli třeba třicet minut. Myslím, že to byla jeho nejoblíbenější zatáčka. Samozřejmě ne jezdecky, tato trať pro něj přišla pozdě. Párkrát se tu svezl ke konci své kariéry, ale jako aktivního závodníka si ho samozřejmě všichni pamatují především z původního okruhu," vysvětlil Staša mladší, proč zvolil právě sedmou zatáčku.

Bohumil Staša mladší převzal při slavnostním ceremoniálu kostku asfaltu z původního povrchu nového Masarykova okruhu. Foto: Automotodrom Brno

Během své kariéry se Bohumil Staša stal dvacetkrát mistrem Československa. V MS silničních motocyklů absolvoval během sezon 1961, 1967, 1968, 1969, 1971, 1972, 1973, 1984, 1985 a 1986 celkem dvacet tři závodů. Třikrát vystoupil i na stupně vítězů. Poprvé se tak stalo v roce 1961 při Velké ceně Východního Německa na Sachsenringu, kde dojel na stroji značky Jawa jako druhý ve třídě do 350 ccm. Zbylých dvou pódií dosáhl v Brně v kategorii do 500 ccm (třetí místo s Jawou v roce 1969 a druhá příčka s ČZ v roce 1971).

Úvodní foto: Automotodrom Brno

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.