Výjimečný experiment. BMW Titan ukazuje sílu boxeru i design na hraně fyziky

Není určen na prodej, přesto přitahuje pozornost. BMW Titan je dravý koncept, který vznikl z vášně a zanechá stopu všude, kde se ukáže.

BMW Titan není obyčejný motocykl. Není ani na prodej. Vznikl jako vnitropodnikový projekt několika lidí, kteří dostali volnou ruku a pustili uzdu fantazii. A výsledek? Tvrdý stroj se závodním postojem, který působí dojmem, že vyráží vpřed ještě dřív, než se vůbec dotknete plynu.

Základem je R 1300 R, ale s novou karoserií z uhlíkového kompozitu, brutálními proporcemi a výškou posazenou těsně nad přední kolo. Svalnatý design není pro parádu – Titan má zrychlit a nezvedat se od asfaltu, ať už motor dýchá normálně, nebo s pomocí oxidu dusného. Ten se vstřikuje do válců po stisku tlačítka, které aktivuje modrá lahev umístěná mezi dvěma výfuky. Ano, Titan má nos.

O pohon se stará klasický boxer o objemu 1300 cm³. Výkon sice BMW neuvádí, ale jasně dává najevo, že podvozek Wilbers je naladěn tvrdě právě proto, aby z motoru neunikla ani kapka síly zbytečně. Zadní dlouhé kyvné rameno přenáší výkon na pneumatiku a dělá z akcelerace v přímce sportovní disciplínu. Brzdy Magura HC3 pak slouží jako definitivní čára za každým sprintem.

Nejde ale jen o čísla. Titan je koncept postavený rukama lidí, kteří motorky nežijí jen u CAD monitoru. Designér, grafik, stavitelé i projektový vedoucí spojili dovednosti v jeden kus, který nejen jezdí, ale i vypadá jako z jiného světa. Výrazná grafika, ostré hrany, výfuk od Akrapoviče, stupačky vysunuté až dozadu. Všechno má svůj účel, všechno má napětí. Je to stroj, který připomíná napjatou šelmu – připravenou vyrazit.

BMW Titan je rukopis vášní, ne marketingu. A právě proto dává větší smysl než většina konceptů. Není jen vystavený. Je připravený. A přestože ho nikdo z nás mít nebude, dává nám ochutnat, kam až se dá s motocyklem zajít, když jediným limitem je chuť něco dokázat.

Foto: BMW

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.