BMW R 1300 R nabízí víc síly, sportovnější postoj i lepší výbavu

Modernizovaný roadster s boxerem míří na silnice s ostřejším výrazem a větší dávkou techniky.

BMW představilo novou generaci modelu R 1300 R, která navazuje na léty prověřený koncept silničního roadsteru s motorem boxer. Novinka nabízí výrazně přepracovaný design, sportovnější ergonomii a techniku zaměřenou na vyšší výkon i komfort. V nabídce jsou čtyři verze, které se liší vzhledem a výbavou – od základní varianty ve výrazné tyrkysové až po prémiové provedení Option 719.

Motocykl pohání nový dvouválcový boxer s objemem 1300 cm³, který nabízí výkon 145 koní a točivý moment 149 Nm. Oproti předchozímu modelu tak narostla nejen síla, ale i kultivovanost projevu. Nová konstrukce rámu a kompaktnější motor přinesly lepší rozložení hmotnosti, což se pozitivně projevuje na ovladatelnosti a jízdních vlastnostech. Nový podvozek je tvořen hlavním rámem z ocelového plechu a odlitým hliníkovým zadním rámem. Ve výbavě nechybí ani přepracovaná přední teleskopická vidlice a nový systém zadního zavěšení Evo Paralever II.

Základem výbavy jsou tři jízdní režimy, nechybí ani regulace brzdného momentu motoru nebo pokročilý brzdový systém s ABS Pro. Na přání je možné motocykl dovybavit rozšířenou nabídkou režimů, sportovní brzdou, automatizovaným řazením ASA či elektronickým podvozkem DSA, který dovoluje nastavení tuhosti pružin i dynamického tlumení.

Jízdní ergonomie byla přepracována s cílem přiblížit jezdce více k přední části motocyklu. Nižší řídítka a posunuté stupačky přinášejí lepší zpětnou vazbu i sportovnější posed, který přitom zůstává vhodný i pro delší cestování. K tomu pomáhá i široká nabídka sedel různých výšek a nový systém pro převoz zavazadel – včetně elektrifikovaných kufrů s vnitřním osvětlením a USB-C nabíjením.

Součástí výbavy je také nový LED světlomet s výrazným osmiúhelníkovým designem, který lze rozšířit o adaptivní funkci do zatáček. Volitelný Riding Assistant zahrnuje adaptivní tempomat a systém varování před nárazem. Nechybí ani příprava pro navigaci s elektrickým zamykáním držáku.  

BMW R 1300 R si zachovává tradiční univerzálnost – zvládne každodenní jízdy, dovolenkové výlety i sportovní víkendové svezení. Přitom přidává ještě víc výkonu, techniky a možností individualizace než kdykoli předtím.

Foto: BMW

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.