Po čtyřech etapách šestnáctá. Aliyyah Kolocová se blíží do poloviny Taklimakan rallye

Čtyři etapy jsou minulostí. Aliyyah Kolocová se už dostala téměř do poloviny Taklimakan rallye. V náročné čínské soutěži, která je mnohými považována za druhou nejtěžší dálkovou rallye hned po Dakaru, jí zatím patří 16. místo.

„Aliyyah a Seb zatím odvedli obrovský kus práce,“ hodnotí dosavadní výkon své dcery a jejího spolujezdce Sébastiena Delaunaye šéf Buggyry Martin Koloc. Současně dodává, že čínský podnik v některých aspektech předčívá i slavnou Rallye Dakar. „Adaptujeme se na formát rallye, který neznáme. Jezdí se tu neomezenou rychlostí a s neomezeným výkonem. Na to jsme nebyli připraveni a stále se učíme. Úroveň rallye v Číně je pro mě velkým překvapením. Náročný je i samotný terén – naši posádku už potkala dokonce i písečná bouře,“ popisuje.

Taklimakan rallye představuje pro Buggyru její první start na čínské off-roadové scéně. Při prologu, který se uskutečnil v úterý 20. května ve městě Ak-su, zaznamenala Kolocová v konkurenci více než 100 účastníků solidní devátý čas. Hned o den později ale musela řešit první potíže.

„Trať byla hodně náročná. Museli jsme být velmi opatrní, protože bylo velmi snadné udělat chybu. Měnili jsme pneumatiku a také jsme několikrát zabloudili,“ popisovala dvacetiletá závodnice své vystoupení v úvodní etapě.

Jednou z překážek, se kterou se Kolocová i Delaunay musejí vypořádat, je mimo jiné jazyková bariéra. „Jelikož jsou briefingy v čínštině, tak jsme najeli na jiný most, než jsme měli a tím dost ztratili. V cíli nám navíc přičetli desetiminutovou penalizaci, za údajné špatné projetí cíle,“ vrací se Kolocová k dění v první etapě, která pro ni skončila až 33. pozicí.

Zbývající tři dny ale přinesly závodnici stáje Buggyra posun vzhůru. Po čtyřech etapách se nachází na celkové 16. příčce.

Pro jejího navigátora Sébastiena Delaunaye je letošní ročník Taklimakan rallye tak trochu návratem ke kořenům. „Máme zpět papírový roadbook oproti elektronickému,“ prozradila Aliyyah Kolocová.

Čínská Taklimakan rallye měří celkem 4 500 kilometrů, přičemž měřených jich je asi 2 350 kilometrů. Soutěž vrcholí v neděli 1. června v Kašgaru.

Foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.