Zpátky za volantem, zpátky v poušti. Aliyyah Kolocová usedla poprvé od své nehody v únorové Abú Zabí Desert Challenge do speciálu Red-Lined REVO T1+. V Dubaji získávala zpátky sebedůvěru před dalším startem.
„Občas ty největší výzvy nejsou jenom o závodění. Musíte se postavit tomu, co vás jednou srazilo dolů,“ říká dvacetiletá závodnice ke svému testu. „Nebudu lhát. Cítila jsem strach, ale také jsem se cítila být soustředěná. Byla jsem trochu nejistá, současně jsem ale cítila odhodlání,“ mluví o svých pocitech při návratu za volant.
Kolocová usedla do kabiny svého závoďáku poprvé od konce února. Tehdy havarovala při předposlední etapě Abú Zabí Desert Challenge během zdolávání dun. Následovaly téměř 100 metrů dlouhé kotrmelce. Po své nehodě byla Aliyyah převezena do nemocnice, kde zůstala den na pozorování. Žádná zranění sice nebyla odhalena, na účast v dubnové Baja Jordánsko se ale seychelská závodnice necítila být připravena a proto ji raději odpískala.
I duny přišly při testu ke slovu. „Duny v Dubaji jsou sice menší než ty v Abú Zabí, ale na některých místech mohou také být docela náročné,“ říká Kolocová. „Tento test nebyl jenom o tom, abych se vrátila zpátky do auta. Bylo to i o tom, abych si dokázala, že nezdary neurčují, kým jsem a abych získala zpátky sebejistotu v autě. Motorsport je nepředvídatelný a občas neskutečně těžký. Ale právě to ho dělá tak výjimečným,“ dodává.
Po svém boku měla Aliyyah celý tým Buggyra v čele se svým otcem Martinem Kolocem. Ten se své dceři snažil pomoci co nejvíce. „Provedl mě skrze duny, stejně jako když jsem byla mladší. Byla to neuvěřitelná pomoc v tom, abych se do toho v písku opět dostala. V poušti jsem se utvrdila v tom, že každý odjetý kilometr je důležitým krokem na mé závodnické cestě,“ říká Kolocová, podle které test splnil svůj účel. „Vnímám to jako osobní vítězství. Jsem nadšená a připravená na všechny ty úžasné věci, které přede mnou jsou,“ dodává odhodlaně.
Spokojen byl i Martin Koloc. „Tento test byl pro Aliyyah velice důležitý. Chtěli jsme se ujistit, že před květnovou Taklimakan rallye získá zpátky sebejistotu,“ říká šéf Buggyry. A upozorňuje, že čínský podnik nebude pro jeho dceru žádnou procházkou růžovou zahradou. „Je to druhá nejnáročnější dálková rallye na světě hned za Rallye Dakar,“ myslí si Koloc.
Dubajský test se nekonal pouze kvůli Aliyyah. Dalším cílem bylo prověřit opravené a také vylepšené auto. „Také jsme strávili čas s celým týmem. Nejenom proto, abychom posílili soudržnost, ale také proto, abychom se ujistili, že každý člen týmu je připraven v případě krize zaskočit za toho druhého. V dálkových rallye je něco takového nezbytné,“ dodává Koloc.
Taklimakan rallye se bude skládat z celkem 10 etap. Celková délka soutěže činí přibližně 4 500 kilometrů, přičemž měřenou část jich tvoří asi 2 350.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.