Alex Márquez povýší: V roce 2026 usedne na tovární Ducati

Italská Ducati oznámila, že od roku 2026 nasadí čtyři motorky v nejnovější specifikaci. Mezi jezdci, kteří je dostanou, nechybí ani Alex Márquez – jezdec Gresini Racing se tak zařadí po bok Bagnaii, Di Giannantonia a svého bratra Marca.

Zatímco letos disponuje Ducati trojicí motocyklů v aktuálním provedení, příští sezóna nabídne hned čtyři kusy GP26. Zbylé dvě motorky zůstanou ve starší specifikaci. Přestože se objevily spekulace, že by se továrně mohlo podařit připravit šest identických prototypů, realita je jiná – brání tomu jak produkční, tak smluvní omezení. Po poradách v Misanu padlo rozhodnutí: nový stroj dostane tým Gresini a konkrétně Alex Márquez.

Volba není náhodná – mladší z bratrské dvojice Marquezů se aktuálně drží na druhém místě průběžného pořadí a svými výsledky si u Ducati vysloužil důvěru. Italská továrna původně zvažovala, že nabídne verzi GP26 všem svým jezdcům. Nakonec ale převážil pragmatický přístup. Důvodem je zmrazení motorů, které limituje možnosti vývoje, a také přesvědčivá forma Marca Márqueze na loňské GP25. Ta ukázala, že i starší specifikace zůstává plně konkurenceschopná. Proto se Ducati rozhodla držet současného modelu: čtyři nejnovější stroje v tovární specifikaci a dvě Desmosedici starší generace. Největší změnu plán působí Fermínu Aldeguerovi.

Španělský talent při svém podpisu slyšel příslib, že ve druhém roce s Ducati dostane tovární motocykl. Nakonec na GP26 čekat bude muset, ale značka mu nabídla jiné výhody a dlouhodobou podporu, která by měla posílit jeho kariéru do dalších let. Šéf vývoje Gigi Dall’Igna, který stál za přivedením Aldeguera, vyzdvihl jeho rychlou adaptaci a vidí v něm součást dlouhodobé strategie značky. Rozhodnutí dát tovární specifikaci právě Alexi Márquezovi otevírá i otázku statutu celého týmu Gresini.

Ducati nyní jedná o tom, zda by se tým Nadie Padovani mohl oficiálně stát „druhou tovární stájí“ vedle hlavního týmu. Právě díky tomu by Alex získal nejen špičkový materiál, ale i odpovídající technickou podporu. Márquez přitom loni prodloužil smlouvu s Gresini až do konce roku 2026. Jeho nová role by tak mohla znamenat posun celého týmu na vyšší úroveň v hierarchii MotoGP.

Rok 2026 bude posledním rokem podle současných pravidel, než v roce 2027 dorazí zásadní změny technických regulí. Pro Ducati ale bude mít už nyní jasný směr – čtyři tovární GP26 a Alex Márquez mezi elitou jezdců značky, bok po boku Francesca Bagnaii, Marca Márqueze a Fabia Di Giannantonia.

 

Foto: Lukáš Ston

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.