Vítězství ve druhé jízdě, druhé místo ve třetí. Adam Lacko při svém jednorázovém návratu do ME tahačů v Mostě ukázal, že závodění s pětitunovými monstry nezapomněl. Domácí fanoušky potěšil mimo jiné i v nepříznivém počasí.
„Celý víkend se povedl. Spravil nám náladu a udělal nám radost. To, že poslední závod nevyšel, asi není žádná tragédie. Pro naše fanoušky jsme v sobotu vyjeli první místo a v neděli druhé. Za mě velká spokojenost,“ měl mistr Evropy z roku 2017 radost ze svého návratu do šampionátu.
Lacko, jehož hlavním programem je od letoška působení v seriálu 24H Series s vozem Mercedes-AMG GT4, se do závodního tahače posadil poprvé po 10 měsících. Naposledy si s ním zazávodil loni během prvního říjnového víkendu na španělském okruhu Jarama. Bylo tedy jasné, že chvíli potrvá, než se dostane do své optimální formy. Tomu odpovídaly i výsledky páteční kvalifikace, ve které český jezdec skončil osmý.
Osmá pozice ale nebyla ani zdaleka tak nevýhodná, jak by se mohlo zdát na první pohled. Pro start druhého závodu se totiž měla otáčet právě nejlepší osmička z první jízdy. Pokud by v ní tedy Lacko zopakoval kvalifikační výsledek, získal by pro další závod pole position. A to se mu poté, co se ubránil Josému Eduardovi Rodríguesovi, podařilo.
Ve druhém závodě pak své velmi slibné výchozí pozice využil na maximum. Závodníka Buggyry nezastavilo ani přerušení kvůli postartovnímu incidentu mezi Markem Taylorem, Steffenem Faasem a Andrém Kursimem. Až do konce se ovšem musel bránit Stephanie Halmové, která v cíli zaostala nakonec jen o zhruba šest desetin sekundy.
„Dopadlo to tak, jak jsme si zkusili naplánovat. Ale upřímně jsme nevěřili, že nám to tak krásně vyjde. Nebyl to vůbec jednoduchý závod, i když se mi start velmi dobře povedl. Dost mě mrzelo, že pak hned vyvěsili červenou vlajku, protože jsem si stačil vybudovat menší náskok. Naštěstí i druhý start se mi podařil. Steffi jsem sice cítil, nekoukal jsem se za sebe, jenom občas. Soustředil jsem se na to, ať neudělám chybu a nepřehřeji auto,“ popsal český závodník svou cestu za triumfem.
Atmosféru závodu, o kterou se starali fanoušci, si Lacko při boji o vítězství náležitě vychutnával: „Nadšení fanoušků jsem při průjezdu kolem tribuny slyšel až v kabině. Naskočila mi z toho husí kůže. Kvůli tomu závodíme. Ten, kdo nezávodil, si neumí představit, co se v závěru závodu člověku honí v hlavě. Úplně nejhorší je to poslední kolo. To se ve vás míchá euforie, ale ještě máte pár kilometrů do cíle, kde se může stát ještě spousta věcí,“ přibližuje své pocity za volantem.
Sobotní vítězství nebylo jediným radostným okamžikem, který Lacko při svém návratu do ME tahačů zažil. Spokojen totiž mohl být i v neděli, kdy se závodilo na mokré dráze. Český jezdec si v těchto podmínkách nejprve vyjel druhé místo v kvalifikaci a stejný výsledek následně zopakoval i ve třetí jízdě.
Pro Lacka šlo o poměrně osamocený závod. Kvůli nepříznivým podmínkám se sice začínalo pod žlutými vlajkami, jakmile ale ředitelství závodu dovolilo jezdcům jet na plný plyn, začal Lacko třetímu Jochenu Hahnovi unikat. V cíli mu nakonec nadělil přes 17 sekund. Náskok vítězného Norberta Kisse činil téměř 11,5 vteřiny. Český jezdec přesto zpočátku měl ambice letošního suveréna potrápit.
„První dvě kola jsem věřil, že bych se ho mohl udržet a zkusil zaútočit. Ale zvítězila chladnější hlava a rozmyslel jsem si to. Řekl jsem si, že je lepší druhé místo než nic. Na vodě lze velmi lehce chybovat, což by znamenalo okamžitý konec,“ zvolil rozvážný přístup.
Tečka za víkendem v Lackově podání bohužel příliš šťastná nebyla. Ve čtvrtém závodě zajel kvůli technickým problémům do boxů už v prvním kole a jeho účinkování skončilo.
Další vystoupení na něj čeká o víkendu 15.-17. září. V tomto případě se vrátí ke svému obvyklému programu. Při čtyřiadvacetihodinovce v Barceloně totiž zabojuje o co nejlepší výsledek ve třídě GT4. Tentokrát se za volantem nebude střídat pouze se svými obvyklými parťáky Aliyyah Kolocovou a Davidem Vršeckým. Podle startovní listiny totiž za Buggyru nastoupí i Jaroslav Janiš s Jaromírem Jiříkem.
Pokud jde o závody tahačů, zazávodí si Buggyra na této scéně už brzy znovu. Během příštího víkendu se totiž koná podnik francouzského šampionátu na okruhu Charade. V tomto seriálu působí trojice členů francouzské odnože Buggyra Academy – Téo Calvet, Raphaël Sousa a José Sousa. Calvet se nachází v celkovém vedení.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.