Bráchové se prohodili. Vaculíkovi si pro novou autokrosařskou sezonu vymění techniku

Vojtěch v Buggy1600, Martin v královské SuperBuggy. U bratrů Vaculíkových dochází krátce před startem nové autokrosařské sezony k podstatné změně. Sourozenci si totiž vymění své závodní náčiní.

„Pro letošní sezonu jsme se rozhodli, že si s bráchou vyměníme naše závodní stroje,“ oznamuje Vojtěch Vaculík. „Brácha si chce zkusit celou sezonu ve velkém autě a pojede královskou SuperBuggy. Mě čeká výzva ve formě Buggy1600. Chceme odjet kompletní mistrovství republiky a k tomu přidat pár vybraných závodů v mistrovství Evropy. Tam bychom rádi nastoupili v Nové Pace, Přerově a také italské Maggioře,“ odhaluje plány na rok 2025.

Vojtěch i Martin opouštějí kategorie, které jim v minulosti přinesly úspěchy. Vojtěch se v roce 2023 stal v SuperBuggy vicemistrem republiky. Martin dosáhl v Buggy1600 také na celkové stříbro, konkrétně v sezoně 2022. Přesto ani jeden z nich nevstupuje do úplného neznáma. Martin se speciálem SuperBuggy nastoupil už v roce 2022 při Setkání mistrů v Humpolci a poté také loni při finále mistrovství republiky v Sedlčanech. Humpolecké Setkání mistrů z roku 2022 je rovněž událostí, kde si Vojtěch připsal svůj jediný start v Buggy1600.

Jak ale říká sám Vojtěch Vaculík, jeho tři roky staré zkušenosti už dnes jsou takřka nepoužitelné. „Od doby, co jsem to auto řídil naposledy, prošlo spoustou změn. De facto jde o úplně jiný vůz. Největší změnou je samotný motor – místo původních 1440 ccm jsme v roce 2023 nasadili motor o objemu 1600 ccm. Asi si budu muset s konstruktérem motoru Uwem dát v pátek večer v Nyirádu deci dobrého vína, abych se ho zeptal, jak se to vůbec ovládá,“ směje se.

Vzhledem k vicemistrovskému titulu ze třídy SuperBuggy by leckdo mohl Vojtu považovat ve třídě Buggy1600 za jasného favorita. Jezdec stáje 3RCZ.com ale zůstává nohama na zemi. „Kluci jako Arnošt Florián nebo Véna Kindl určitě poletí a já budu mít co dělat, abych s nimi udržel krok. Ostatně zrovna Arnošt loni ve své premiérové sezoně všem ukázal, co v něm je,“ uvědomuje si, jaká na něj čeká konkurence.

Připomeňme, že juniorská kariéra Vojtěch Vaculíka se zastavila již ve třídě RB250. Co se „dospělého“ autokrosu týče, naskočil v roce 2021 rovnou do SuperBuggy. „Sice jsem v Buggy1600 nikdy nezávodil, ale celkově se na to těším. Považuji to za výzvu. Líbí se mi projev motorkových motorů, není to jako Volvo, kterému říkám chrochtadlo. Na Buggy1600 se mi líbí především to, že je technika hodně vyrovnaná a nejsou zde takové obrovské výkonnostní rozdíly. Jde mnohem více o to, jaké má závodník řidičské schopnosti,“ vysvětluje.

Nová sezona mistrovství republiky začíná už během nadcházejícího víkendu v maďarském Nyirádu. Na technické trati v bývalém bauxitovém dole si účastníci budou muset dát pozor především na drsný povrch. Ten totiž dává hodně zabrat pneumatikám.

Foto: 3RCZ.com

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.