WRC míří do nové éry: FIA vyhlašuje výběr promotéra

FIA zahajuje výběrové řízení na nového promotéra mistrovství světa v rallye. Současný držitel, vlastněný Red Bullem a KW25, hledá kupce ochotného investovat kolem 500 milionů eur. Cílem je zajistit dlouhodobou stabilitu šampionátu a posunout ho do nové éry, která osloví i mladší generace fanoušků.

Současný promotér, který spolupracuje s globální finanční společností JPMorgan, hledá kupce ochotného investovat přibližně 500 milionů eur. Od roku 2024 se připravuje na prodej a zájemci přicházejí z Evropy, Ameriky i Středního východu. Mnozí z nich se letos zúčastnili různých akcí, aby se lépe seznámili s potenciálem WRC.

„Naší prioritou je, aby WRC zůstalo v co nejlepší pozici pro maximální využití svého potenciálu a přinášelo hodnotu jezdcům, týmům, výrobcům, pořadatelům i fanouškům, a zároveň zachovalo své silné dědictví,“ uvedla FIA. Organizace bude spolupracovat s Red Bullem a KW25 na hledání nového promotéra, který bude ochoten investovat dlouhodobě a posunout šampionát dál.

Globální banka JPMorgan bude fungovat jako finanční poradce, který podporuje současné vlastníky při výběru vhodného kandidáta. Cílem je dokončit prodej ještě před začátkem sezóny 2026. Podle Malcolma Wilsona, který se v červnu stal místopředsedou FIA, je to jeden z klíčových kroků pro budoucnost šampionátu.

„Mistrovství světa FIA v rallye je jednou z nejdéle existujících motoristických sérií a zároveň jedním z nejvzrušujících závodních seriálů na světě. Výběrové řízení na nového promotéra představuje skvělou příležitost pro nový podnik, který může s novou energií a investicemi posunout šampionát do další fáze,“ komentuje Wilson.

Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem dodává: „WRC se nachází v klíčovém okamžiku své historie. Šampionát sledují miliony fanoušků po celém světě a nové, mladší publikum pohání jeho globální růst. Tento proces pomůže zajistit dlouhodobou vizi a posílit mezinárodní dosah šampionátu.“

Současný promotér WRC převzal komerční práva v roce 2013 po společnosti North One Sports, která desetiletou smlouvu zrušila v roce 2012 kvůli bankrotu. Od té doby se promotér soustředí na rozvoj televizního a online vysílání – od platformy WRC+ přes průlomový All Live, který od roku 2018 přináší všechny etapy živě, až po rozšíření portfolia o World Rallycross a Evropský rallye šampionát. FIA letos převzala propagaci mistrovství světa rallycrossu.

Nový promotér tak bude mít před sebou nejen bohatou historii, ale také příležitost posunout WRC do nové éry a oslovit další generace fanoušků.

 

Foto: WRC

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.