Valtteri Bottas, donedávna spíše „tichý pozorovatel“ ve Formuli 1, se podle zákulisních informací chystá na velký návrat. Finský jezdec, který v loňské sezóně ukončil své působení u Sauberu a poté našel dočasné útočiště u Mercedesu jako rezervní jezdec, je údajně na prahu podpisu smlouvy s týmem Cadillac F1. Americká stáj se oficiálně připojí k šampionátu v roce 2026.
Bottas by měl vytvořit jezdeckou dvojici se Sergiem Pérezem, o jehož angažmá se mluví už několik týdnů. Oba sice stále nemají smlouvu podepsanou, ale zdá se, že dohody jsou připravené – finální potvrzení je prý jen otázkou času a vhodného načasování. Cadillac tak do své premiérové sezóny sází na zkušenost a stabilitu.
Není to úplně překvapivý krok. Bottas absolvoval 247 velkých cen, Pérez dokonce 285, a dohromady mají na kontě přes 500 startů, řadu vítězství a tituly mistrů světa v poháru konstruktérů. V úplně novém projektu, kde se budou teprve hledat správné technické i organizační kroky, to může být klíčová devíza. Lowdonův tým se očividně rozhodl, že zkušené ruce budou lepší než riskovat s nováčky.
Zajímavé je, že Bottas si ještě v červnu dělal z celé situace legraci, když na sociálních sítích nahrál video s Cadillacem SUV a glosoval: „Vidím, že jsou tu dvě volná místa.“ Teď se ukazuje, že jeho humor nebyl až tak daleko od reality.
Mercedes už mezitím přiznal, že Bottasova priorita je návrat do závodního kokpitu, ačkoli by mu rád ponechal místo rezervního jezdce. „Je mimořádně kvalifikovaný a pro rok 2026 je jedním z hlavních kandidátů,“ řekl nedávno Brandley Lord, šéf komunikace stáje z Brackley.
Cadillac si od této dvojice slibuje víc než jen jména na startovní listině. V roce 2026 se čeká, že tým bude bojovat spíš o střed pole než o stupně vítězů. Přesto mohou Bottas s Pérezem přinést stabilitu, cennou zpětnou vazbu a hlavně klid při budování úplně nové organizace. Ať už bude oficiální potvrzení následovat během italské Grand Prix nebo později, jedno je jisté: Cadillac se na vstup do F1 nechystá potichu – a Bottas je symbolem, že to myslí vážně.
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.