Náročná trať, delší závodní pauza i nový spolujezdec – to vše čekalo na Tomáše Večerku při dalším podniku Alpe Adria Rally Cupu, který se o uplynulém víkendu konal ve Slovinsku. Český jezdec se na Rallye Železniki dokázal poprat se všemi výzvami a v cíli si dojel pro druhé místo ve své třídě. Přestože ho od boje o vítězství odřízl defekt, se svým výkonem i průběhem soutěže byl spokojený.
„Na konec rallye hodnotím pozitivně. Prvotní etapa byla spíše na rozjetí, měl jsem deset a půl měsíce pauzu – pokud nepočítám jeden závod, kde nás zastavil technický problém. Zároveň jsme se sehrávali s novým spolujezdcem, takže sobota byla taková seznamovací. Po ní jsme ztráceli na prvního nějakých 16,5 vteřiny,“ popsal Večerka úvod soutěže.
Do nedělní etapy tak vstupovali s jasným cílem – ztrátu stáhnout. Hned na první rychlostní zkoušce se posádce GT2 Motorsport podařilo umazat téměř polovinu rozdílu. „Stáhli jsme sedm vteřin. Jenže přišla třetí RZ, kde jsme dostali defekt v polovině zkoušky a museli jsme ho na trati vyměnit. To nás stálo tři minuty, což rozhodlo o tom, že už nemůžeme bojovat o první místo. Ale nakonec jsme udrželi druhé, takže jsme spokojení,“ dodal.
Jednou z novinek na soutěži byla i výměna spolujezdce – po boku Večerky se nově představil Martin Zigler. A jak spolupráce fungovala? „Za mě velká spokojenost. Šlo nám to hned od začátku, jen jsme si doladili pár detailů a pak to bylo výborné,“ pochválil si jezdec souhru v kabině.
Vůz Opel Corsa Rally4 fungoval podle očekávání. I když tým na shakedownu zkusil menší změnu nastavení, nakonec se vrátil k osvědčené variantě z chorvatské soutěže. „To sedělo nejlépe, takže velká spokojenost i s autem,“ zhodnotil Večerka.
Po úspěšném vystoupení ve Slovinsku se česká posádka chystá zůstat v závodním tempu i nadále. Nejbližší soutěž je na programu už brzy – domácí Rallye Železné hory. „Bude to pro nás malý test, abychom neměli dlouhou přestávku. A pak pokračujeme v rámci Alpe Adria Cupu v Itálii,“ uzavírá Večerka.
Foto: Večerka Racing
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.