Motory napříč třemi zeměmi. Středoevropská rallye v číslech

Česko, Německo a Rakousko se znovu spojí v jedinečné motoristické show. Středoevropská rallye nabídne nové tratě, napětí i důraz na udržitelnost.

Středoevropská rallye (CER) je soutěží MS, v níž se v rámci jedné etapy jede v jeden den ve dvou zemích, a v pátek dokonce ve třech. Česká republika, Německo a Rakousko se tak už potřetí v historii společně podílejí na pořádání podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Zde jsou všechna fakta a čísla o rallye, která se koná od 16. do 19. října 2025.

Trať a soutěž

Celková vzdálenost rallye činí 1 457 km, tedy přibližně o 130 km méně než loni.
Rychlostní zkoušky mají dohromady délku 306 km, což je asi o jedno procento více než v minulém roce. Tento nárůst je výsledkem zkrácení přejezdových úseků mezi zkouškami.
150 km rychlostních zkoušek je úplně nových – v rámci mistrovství světa se pojedou poprvé.
Rychlostní zkouška Mühltal (RZ 16/18) měří 26,52 km a při druhém průjezdu v neděli bude klasifikována jako Wolf Power Stage. Nejdelší zkouška se tak pojede jako poslední.
Příprava tratí rychlostních zkoušek trvá přibližně 14 dní.
Dvě zcela nové rychlostní zkoušky se pojedou výhradně v Česku – Col de Jan (RZ 05/06) a Keply (RZ 10/12).
Jedna přeshraniční zkouška zdůrazňuje charakter CER: RZ Beyond Borders (RZ 15/17) se pojede v neděli a povede z Německa do Rakouska.

Bezpečnost

Na rychlostních zkouškách bude ve službě zhruba 2 000 traťových komisařů.
V každé ze tří zemí se denně na zajištění soutěže podílí asi 1 000 osob – od policie a bezpečnostních složek přes dopravní službu až po obsluhu parkovišť a prodej vstupenek.
Přibližně 23 km mobilních bariér vymezí divácké prostory.
K označení bezpečnostních zón a pěších tras pro fanoušky bude potřeba asi 60 km pásky.
Více než 60 zdravotníků bude každý den ve službě.
K dispozici bude 24 vozů MIC (Medical Intervention Cars) jako rychlá lékařská pomoc.
Na každé rychlostní zkoušce bude zřízeno 3 až 5 zdravotnických stanovišť – kontaktních míst s odborným personálem a sanitkou pro případ nouze.

Organizační tým

Rozšířený organizační tým tvoří téměř 200 lidí, včetně sportovních a technických komisařů a dobrovolníků v různých odděleních.
Více než 40 osob tvoří během soutěže srdce akce – Řízení rallye (Rally Control). Zde se shromažďují všechny informace z rychlostních zkoušek. Zastoupeni jsou i funkcionáři FIA, bezpečnostní personál, management diváků, policie a záchranné složky.
Hlavní přípravný tým tvoří 12 lidí, kteří se Středoevropské rallye věnují po celý rok.

Diváci

Loni sledovalo čtyřdenní Středoevropskou rallye zhruba 90 000 diváků.
Podél tratě bude letos zřízeno 36 oficiálních diváckých míst s občerstvením, sociálním zázemím a dalšími službami. Jsou navržena s ohledem na ekologii i obyvatele – zejména co se týče parkování a značení tras.
Na těchto místech bude působit 22 ekologických komisařů (Eco-marshals), kteří fanouškům pomáhají chovat se šetrně k životnímu prostředí.

Udržitelnost

100 tašek pro zúčastněné týmy bylo vyrobeno ze znehodnocených reklamních bannerů z loňského ročníku.
22 čestných cen pochází z místních dílen pro osoby se zdravotním postižením.
20 členů týmu CER pro udržitelnost po celý rok připravuje katalog opatření, která mají akci učinit ekologičtější.
Středoevropská rallye dosáhla tří hvězdiček v akreditaci FIA pro životní prostředí – což je nejvyšší úroveň certifikace udržitelnosti, kterou světová federace uděluje.

Zdroj: Středoevropská rallye

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.