Škoda Auto převzala strategické řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen v jihovýchodní Asii.
Předseda vlády České republiky Petr Fiala si prohlédl budoucí závod na výrobu vozů Škoda, jehož výstavba probíhá v provincii Quảng Ninh. Vedle zástupců automobilky v čele s Martinem Jahnem, členem představenstva Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu, a lokální partnerské společnosti Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor) se s českým premiérem setkal prezident Vietnamu Võ Văn Thưởng a ministerský předseda Phạm Minh Chính.
Oficiální návštěva je vyjádřením podpory českého premiéra obchodnímu působení automobilky v této asijské zemi. Škoda Auto rovněž převzala strategické řízení velkoobjemových značek koncernu Volkswagen ve Sdružení národů jihovýchodní Asie (ASEAN) a Vietnam v tomto směru hraje důležitou roli jako strategická brána. Cílem je maximalizovat růstový potenciál koncernu v tomto ekonomicky vysoce atraktivním regionu.
„Spolupráce s místním partnerem ve Vietnamu představuje významný milník ve strategii internacionalizace Škoda Auto: Vstup do Vietnamu navíc otevírá cestu k přístupu na další trhy v regionu ASEAN. Abychom mohli co nejrychleji využít tamní obrovský prodejní potenciál, začali jsme již intenzivně pracovat na rozvoji prodejní sítě: V současné době zakládáme první partnerské prodejny, začínáme v Hanoji, následuje Da Nang a Ho Či Minovo Město a již v červnu sem začneme dovážet první vozy z Evropy,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu.
Vstup na trh ve Vietnamu umožňuje společnosti Škoda Auto využít synergie, které nabízí geografická blízkost Indie. V nově budovaném závodě v provincii Quảng Ninh bude již v roce 2024 spuštěna montáž modelů Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down), dodávaných z výrobního závodu značky Škoda v Indii.
Prodejní aktivity by měly být zahájeny již během několika měsíců. Místní partnerská společnost TC Motor spustí prodej vozů Škoda evropského původu letos v létě a první prodejci začnou působit v metropolitní oblasti Hanoje, Ho Či Minova Města a v jednom z největších vietnamských měst Danangu.
Ve středně – až dlouhodobém plánu je rozšíření počtu prodejních míst na více než 50, a to i kvůli slibnému prodejnímu potenciálu: značka počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů.
Škoda Auto již řídí koncernové aktivity v Indii v rámci projektu India 2.0. Tato odpovědnost se nyní se vstupem na vietnamský trh výrazně zvýší. Česká automobilka dostala za úkol strategicky řídit velkoobjemové značky koncernu Volkswagen v regionu ASEAN a rozvíjet regionální strategii pro tyto důležité rostoucí trhy.
Cílem je, aby se zde Škoda etablovala jako silná značka a dlouhodobě si zajistila ziskovost i růst v objemovém segmentu trhu. Škoda Auto je v rámci koncernu Volkswagen také zodpovědná za globální vývoj stávající platformy MQB A0, a proto Vietnam i region ASEAN představují významnou zákaznickou základnu pro automobily Škoda na tomto technickém základě.Zdroj: Škoda Auto
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.