Lisa a Rokos zase spolu. V Mostě se připraví na závěr GT2 European Series

Petr Lisa a Ondřej Rokos opět společně za volantem Mercedesu AMG GT2, do KTM X-Bow GT2 usedne Tomáš Miniberger. Stáj RTR projects se letos poprvé ukáže v ostrém tempu před domácím publikem. Mostecký podnik GT Cup Series poslouží jako příprava před finále evropské sezony.

„Bereme to především jako trénink. Ve čtvrtek i v pátek už jsme v Mostě testovali a jsme v pohodě,“ říká výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta. „Těšíme se na početnou konkurenci ve třídě GTX. Bude to poprvé, co se náš Mercedes AMG GT2 ukáže v Česku,“ láká fanoušky na severozápad Čech.

Kombinace Mercedes AMG GT2, Petr Lisa a Ondřej Rokos se společně představí po dvouměsíční pauze. Naposledy toto spojení závodilo v květnu při podniku GT2 European Series v nizozemském Zandvoortu. V tomto šampionátu letos Lisa a Rokos nasbírali společně tři pódiová umístění v rámci třídy AM. Závody ve Spa-Francorchamps a Misanu ovšem Rokos vynechal kvůli narození dcery. Lisa místo toho závodil s KTM X-Bow GT2 po boku Viktora Mráze. S ním dokonce jednou vyhrál a nyní je v průběžném pořadí šampionátu třetí.

„Řekli jsme si, že by bylo super zazávodit si po té delší pauze v GT Cup Series, abychom se zase mohli dostat do tempa a osahat si to před GT2,“ říká Rokos, který loni v Mostě absolvoval svůj první automobilový závod v životě. Při vytrvalosti tehdy nastoupil s Petrem Lisou ve voze KTM X-Bow GTX. Letos se oba plánují kromě Mostu ukázat také při srpnovém Slovakia Ringu a zářijovém Brně. I tyto starty se odehrají jako součást přípravy. Evropské GT2 totiž vyvrcholí až poté na španělských okruzích ve Valencii (19.-21. září) a Barceloně (10.-12. října).

V Mostě dostane více prostoru Rokos, který nastoupí v obou sprintových závodech o délce 25 minut. Petr Lisa se k němu přidá na hodinovou sobotní vytrvalost. Právě to je formát, který je relevantní pro GT2 European Series. Zde totiž mají závody stejnou délku. Ve vytrvalosti se navíc odehrává i střídání jezdců během zastávky v boxech.

„Chceme natrénovat starty a všechno potřebné,“ vytyčuje Rokos plán pro mostecký víkend. „Cílem je dostat se zpět do režimu, kdy člověk zkrátka jezdí, jezdí a jezdí,“ dodává. Současně zdůrazňuje, že i když přes dva měsíce nezávodil, tak rozhodně nezahálel. „Trénoval jsem na simulátoru, abych nevypadl z tempa úplně. V reálném autě je to ale samozřejmě něco jiného,“ říká.

Při GT Cup Series si Lisa s Rokosem budou muset zvyknout na jednu odlišnost. Nevyužívají se zde totiž pneumatiky Pirelli stejně jako v GT2, ale Michelin. Obutí francouzského výrobce už si vyzkoušeli při testovacích jízdách ve čtvrtek a v pátek. A zatím je příjemně překvapuje.

„Čekali jsme, že bude odcházet rychleji, ale drží docela dobře,“ pochvaluje si Rokos. „Zkoušeli jsme si různě hrát s nastavením. Pojali jsme to jako velký trénink a současně ladění. V GT2 nemáte pro testování moc prostoru. Na většině tratí jste totiž poprvé a chcete se proto soustředit na její poznávání, ne úplně na nastavení vozu,“ vysvětluje.

Před finálovými dvěma podniky GT2 European Series bude v Mostě ladit formu také Tomáš Miniberger. Ten nastoupí s KTM X-Bow GT2 a absolvuje s ním vytrvalostní závod.

„Chceme co nejvěrohodněji nasimulovat závod GT2 European Series včetně tankování a dalších záležitostí. Bude to více méně o testování techniky a o tom, aby se Tomáš dostal zpět do tempa,“ říká výkonný ředitel Tomáš Fanta.

První sprintový závod se koná v sobotu od 13:35 hodin. Vytrvalostní klání přijde na řadu v 17:55. Nedělní sprint odstartuje ve 13:30.

Foto: GT2 European Series

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.