GT2 i GTX po dvou týdnech opět v akci. Stáj RTR projects se chystá na své finálové vystoupení v letošním ročníku ESET Cupu, které absolvuje během nadcházejícího víkendu na domácím Masarykově okruhu v Brně. Na Ondřeje Rokose čeká první sprintové klání v životě.
„Na závěrečný podnik ESET Cupu jsme připravení. To platí o týmu i o našich jezdcích. S naší novou GT2 jsme tu už testovali, takže víme, do čeho jdeme. Pojedeme na domácí trati, proto doufám, že náš přijde podpořit spousta fanoušků a přátel. Počasí má být pěkné, takže věřím, že půjde o pěkné zakončení sezony,“ těší se výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta.
Ve voze KTM X-Bow GTX uvidíme tradiční dvojici. Již třetí vytrvalostní závod společně absolvují Petr Lisa s Ondřejem Rokosem. Na druhého jmenovaného navíc čeká jedna premiéra – v neděli si vůbec poprvé zazávodí ve sprintu.
„Bude to pro mě úplně jiný formát,“ zdůrazňuje Rokos před svým prvním kláním o délce 25 minut. „Cílem je nasbírat zkušenosti se starty a rozjezdy. Co se týče provozu na dráze, s ním už nějaké zkušenosti máme. Proto jsem se rozhodl, že si na závěr sezony vyzkoušíme i toto,“ vysvětluje Rokos, který zatím do závodu paradoxně nikdy nestartoval. V Mostě i na Slovakia Ringu jel úvodní usek vždy Petr Lisa.
5 403 metrů dlouhá trať dává tradičně zabrat pneumatikám. Závodí se zde totiž na starém asfaltu. „Bude to velká výzva,“ chápe Rokos. „Člověk s tím bude muset počítat a přizpůsobit jízdní styl. Spolu s Péťou jsme se na to připravovali. Teď je důležité, abychom vše zvládli zrealizovat a dotáhli vše do zdárného konce,“ dodává.
Na náročné hospodaření s pneumatikami je připraven také Petr Lisa. „Hospodařit s pneumatikami bude určitě velká výzva. Povrch je tu špatný a gumy velmi rychle odcházejí. Nejspíše budu vytrvalostní závod rozjíždět, tím pádem udělám vše pro to, abych Ondrovi předal pneumatiky v co nejlepší kondici,“ říká.
Na Masarykově okruhu sice Rokos bude závodit poprvé, v minulosti už se zde ale s GTX několikrát svezl v rámci track days. Petr Lisa proto věří, že si zvykne velmi rychle. „Testuje se už od čtvrtka, takže se s tratí zvládneme pořádně seznámit. Důležité je, že auto už ovládá a má zkušenosti z předchozích závodů. Díky tomu to bude snazší. Navíc nejde o tak těžkou trať, jako byl například Slovakia Ring. Myslím si, že se adaptuje velmi rychle a bude jezdit perfektní časy,“ předpokládá Lisa, který na Rokose dohlíží jako kouč.
První závod v Mostě skončil pro Lisu s Rokosem ve třídě GTX třetí pozicí. Před dvěma týdny na Slovakia Ringu dorazili do cíle jako pátí.
Kromě vozu KTM X-Bow GTX se na Masarykově okruhu představí také nejnovější zbraň týmu RTR projects – model GT2. Podle startovní listiny by do něj měl usednout ve sprintech i vytrvalosti Tomáš Miniberger.
Sobotní sprint je na programu od 12:55 hodin. Hodinová vytrvalost přijde na řadu v 16:35. Nedělní sprint odstartuje stejně jako v sobotu ve 12:55.
Foto: ESET Cup/Petr Frýba, RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.