„Ciao, Lamborghini.“ Romain Grosjean uzavírá tříletou kapitolu

Po třech letech v barvách Lamborghini čeká Romaina Grosjeana nová kapitola. Francouzský jezdec končí v továrním programu italské značky, která po sezoně 2025 uzavírá projekt hypercaru SC63.

Grosjean se k Lamborghini připojil na začátku roku 2023, kdy s vozem Huracán GT3 Evo2 debutoval v americké sérii IMSA. Jeho cesta se značkou zůstala úzce spjatá i poté, co byl pověřen vývojem prototypu SC63, se kterým značka vstoupila do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů.

Během letošní sezóny pomohl týmu k několika slušným výsledkům, přičemž největším úspěchem bylo čtvrté místo při finále šampionátu na Road Atlantě. Loni se také poprvé představil v legendárních 24 hodinách Le Mans, kde s Andreou Caldarellim a Matteem Cairoliem dovedl vůz Lamborghini do cíle na 13. místě.

Rozchod přichází krátce po oznámení, že Lamborghini pozastaví svůj program LMDh a zaměří se na vývoj nové generace GT3 vozu s názvem Temerario, který by měl debutovat v roce 2026. Značka se stáhla z WEC už po jediné sezóně, především kvůli novým pravidlům, která vyžadují nasazení dvou vozů Hypercar od každého výrobce.

„Od jeho prvních kol v Almeríi v roce 2023 až po legendární 24 hodin Le Mans v roce 2024 byla jeho cesta plná emocí a milníků,“ uvedla značka ve svém oficiálním prohlášení.

„Pokračovala sezónou IMSA 2025 a vyvrcholila na Road Atlanta, kde tým získal čtvrté místo – důkaz jejich odolnosti, růstu a odhodlání. Ale nyní je čas se rozloučit. Děkujeme ti, Romaine, za vášeň, talent a nasazení, které jsi s námi přinesl na trať. Uvidíme se na trati.“

Co bude následovat, zatím zůstává otevřené. Po odchodu z Formule 1 na konci roku 2020 strávil Grosjean čtyři sezóny v IndyCar, kde několikrát sahal po vítězství, než se přesunul do světa vytrvalostních závodů. Vzhledem ke svým zkušenostem a kontaktům v USA i Evropě se dá očekávat, že nabídky na sebe nenechají dlouho čekat.

Foto: Lamborghini

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.