Red Bull chystá poslední vývojovou ofenzivu. V Rakousku i v Británii nasadí novinky

Red Bull se na domácí Velkou cenu Rakouska připravuje s novým balíčkem vylepšení, který má pomoci smazat ztrátu na stále silnější McLaren. Podle Helmuta Marka půjde o jednu z posledních vývojových fází letošního monopostu, než se tým plně zaměří na přípravu revoluční sezony 2026.

Domácí Grand Prix na Red Bull Ringu bude pro tým z Milton Keynes nejen příležitostí k návratu na vítěznou vlnu, ale také místem, kde nasadí další porci technických vylepšení. Podle Helmuta Marka, poradce Red Bullu pro motorsport, jde o poslední významnou fázi vývoje letošního vozu – dříve než se plná pozornost obrátí k revoluční sezoně 2026.

Red Bull během posledních závodů postupně nasazoval upravené díly: nové řešení podlahy, změny bočních částí karoserie i přepracované přední křídlo. Poslední balík vylepšení letošního vozu by měl dorazit právě na Red Bull Ring, další fáze pak o týden později ve Velké Británii.

„Pro Rakousko chystáme nový balíček, který pak doladíme pro Silverstone,“ uvedl Marko. „Ale pokud se neosvědčí, situace v šampionátu pro nás nebude jednoduchá. Už teď to není žádná procházka.“

Z pohledu vývojového plánování jde o jeden z klíčových momentů sezony. Zatímco první polovina roku sloužila k dolaďování konceptu RB20, teď už je jasné, že s blížícími se novými pravidly pro rok 2026 musí tým přesměrovat svou pozornost – a především rozpočet – jinam.

„Přesně víme, kolik času můžeme strávit v aerodynamickém tunelu a s dalšími vývojovými nástroji. Ale ve chvíli, kdy začneme přemýšlet o tom, že nový díl ani nestihneme vyrobit včas, přichází okamžik rozhodnutí,“ vysvětluje Marko. „A samozřejmě musíme počítat s rozpočtovým stropem. To vše povede k bodu, kdy řekneme: a dost, jdeme naplno do příštího roku.“ Podle Marka je pravděpodobné, že tohle rozhodnutí padne někdy po Silverstonu nebo nejpozději po Spa.

Red Bull v posledních závodech ztrácí tempo na své největší rivaly. Především McLaren působí jako tým s nejlepší rovnováhou mezi rychlostí a prací s pneumatikami. Právě na tomto poli se podle Marka odehrává klíčový boj.

„V tuto chvíli ztrácíme na McLaren přibližně tři desetiny na kolo. A zatímco oni fungují v širokém rozsahu podmínek, naše auto má extrémně úzké pracovní okno. Najít v něm správné nastavení není jednoduché,“ konstatuje. „Ale není nemožné tu ztrátu dohnat. Jen to musíme zvládnout rychle.“

Marko doufá, že specifika Red Bull Ringu, na kterém Max Verstappen zvítězil už pětkrát, budou tentokrát v jejich prospěch.„V minulosti jsme tu byli silní, Maxovi trať vyhovuje. Ale musíme si přiznat, že s pneumatikami nebojuje jen Red Bull. Problémy má většina týmů – s výjimkou McLarenu.“

Zatímco se Red Bull připravuje na klíčový domácí závod, v zákulisí už začíná boj o úplně novou éru Formule 1. A jak napovídá vývoj sezony, rozdělení sil se může změnit rychleji, než kdokoli čekal.

 

Foto: Red Bull 

Autor

Tereza Chvílíčková