Radek Jordák ukazoval při druhém podniku autokrosařského ME v lotyšské Muse konkurenceschopné tempo a zdálo se, že možný je přinejmenším další pódiový výsledek. Pak ale účastníkovi královské kategorie SuperBuggy udělala čáru přes rozpočet technika.
„Byl to pro nás krásný víkend, který sliboval dobrý výsledek,“ byl Jordák zpočátku se svým účinkováním spokojený. Nakonec ale dopadlo vše jinak, než si představoval. „Semifinále bohužel ukázalo, že to tak nebude a já odjížděl domů zklamaný,“ posteskl si.
První kolo rozjížděk přitom pro Jordáka, který při úvodním podniku v německém Seelow obsadil třetí příčku, nemohlo dopadnout lépe. Dokázal ho totiž celé vyhrát. Ve druhé sérii sice obsadil páté místo, na jeho solidní rychlosti to ale nic neměnilo.
„Ve druhé rozjížďce jsem neměl dobrý start. Auto se spakovalo a v první zatáčce jsem měl hodně práce vyjet jako druhý. Nakonec se to podařilo a celou rozjížďku jsem útočil na Bernda Stubbeho. Bohužel si ale dobře hlídal zatáčky,“ popisuje Jordák své vystoupení ve druhé sérii jízd.
Od třetí série se ale začalo vše komplikovat. Jordák se totiž v tomto případě vůbec neobjevil na startu. „Po předstartovním očištění pneumatik auto zhaslo a nešlo nastartovat. Odešlo čidlo klikového hřídele,“ mrzelo Jordáka, který tak do semifinále postoupil jako šestý nejlepší. I zde ale přišel konec příliš brzy – tentokrát už definitivní.
„Měl jsem super start. Byl jsem druhý za Petrem Nikodémem, ale už v prvním kole v nájezdu na skok šlo auto jenom na tři válce. Měli jsme problém se svíčkou. Tak jsem trať opustil a předešel větším škodám,“ vysvětluje svůj předčasný konec v semifinále.
V průběžném pořadí šampionátu se Jordák propadl na šestou pozici. Za vedoucím Zdeňkem Antonym ale stále zaostává jen o 20 bodů, což je menší rozestup než suma, kterou je možné nasbírat během jednoho závodního víkendu. Šanci přiblížit se dostane už příští víkend při třetím podniku sezony, který se jede v maďarském Nyirádu.
Foto: Zuzana Horáková
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.