Prokletá Mollerussa byla letos šťastná. Konečně jsem tu našel tempo, pochvaloval si Jordák

Páté místo. To je výsledek, který si Radek Jordák odvezl z předposledního podniku letošního ročníku ME v autokrosu. Český jezdec měl radost, že se mu ve španělské Mollerusse konečně podařilo najít rychlost.

„Jsem spokojen. Nikdy mi to tady nešlo. Letos jsem se ale do toho dostal a chytl jsem tempo,“ pochvaloval si účastník kategorie SuperBuggy své vystoupení na zatáčkovité španělské trati, která se k jeho oblíbeným rozhodně neřadí. „Je to hrozná trať – uklouzaná, stále se kropí a je to spíš o klouzání než o závodění,“ říká Jordák upřímně.

Vicemistru Evropy z roku 2019 se dařilo při předposledním evropském podniku už v rozjížďkách. V nich postupně dosáhl na páté, čtvrté a třetí místo, což znamenalo, že do semifinále vstupoval ze čtvrté pozice. Svou semifinálovou jízdu poté dokončil jako třetí za Zdeňkem Antonym a Mikem Bartelenem. To mu pro start finále přiřklo šestou příčku.

Úvodní metry rozhodující bitvy ovšem Jordákovi vyšly na výbornou. „Start se mi celkem povedl. Z chumlu jsem odjížděl jako čtvrtý,“ pochvaloval si. Boj o třetí stupně vítězů v sezoně se ale nakonec u Jordáka nekonal. „Později jsem bohužel jednu pozici ztratil a do cíle dojel jako pátý,“ vrací se ke zbytku finálové jízdy.

Ačkoli Jordák opouští Španělsko jako šestý nejlepší jezdec průběžného pořadí kategorie SuperBuggy, stále může pomýšlet nejenom na umístění v elitní pětce, ale dokonce na čtvrtou pozici. Rozestupy jsou totiž velmi těsné. Na pátého Mika Bartelena v tuto chvíli Jordák ztrácí jenom šest bodů, čtvrtý Bernd Stubbe jich má k dobru sedm.

Aby toho nebylo málo, do hry letos vstoupí nové proměnné. V šampionátu už se totiž nebude jezdcům škrtat jenom jeden nejhorší výsledek, ale místo toho nejhorší výsledky z obou polovin letošní sezony. Z toho ale může mít Jordák jenom radost. S nulou totiž letos odjížděl ze třetího podniku v maďarském Nyirádu a poté také z osmého závodu ve francouzském St. Igny de Vers. To znamená, že o žádné body nepřijde. Další novinku představuje bodový koeficient. Suma, kterou jezdci získají při finálovém podniku sezony, se totiž každému znásobí 1,5krát.

 Letošní sezona se uzavře už příští víkend v Portugalsku. Tam evropský šampionát zavítá po několikaleté pauze.

Foto: Zuzana Horáková

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.