První výhra s WRC. Petr Semerád triumfoval na Rallye Vyškov

Třetí start se ukázal jako vítězný. Petr Semerád si při Rallye Vyškov dojel pro svůj premiérový triumf za volantem vozu Ford Fiesta RS WRC. Jezdec stáje Liqui Moly Racing vedl rallyesprint od startu až do cíle.

„Byla to paráda, celou soutěž jsme si užili. S autem se stále více dostáváme do symbiózy a myslím si, že jsme na dobré cestě,“ radoval se 24letý jezdec, který na Rallye Vyškov triumfoval už podruhé v životě. Poprvé zde slavil v roce 2020, tehdy ještě za volantem Škody Fabia R5. Jeho letošní prvenství bylo sladké i proto, že šlo o jeho první výhru na rallyeové scéně po tříletém čekání. Naposledy ovládl Pražský rallyesprint v roce 2022 ve voze Škoda Fabia Rally2 evo.

Jezdec stáje Liqui Moly Racing letos čelil při moravském rallyesprintu kvalitní konkurenci. Soutěže se zúčastnili mimo jiné přední závodníci mistrovství republiky jako Adam Březík se Škodou Fabia RS Rally2 nebo osminásobný mistr republiky Václav Pech, který letos nově usedá do speciálu Citroën C3 Rally2. Semerád přesto přijížděl do Vyškova s optimismem. Tušil totiž, že rychlý charakter převážně asfaltové soutěže by mohl hrát jeho vozu do karet.

Na úvodní rychlostní zkoušce se tato očekávání potvrdila. Semerád a jeho spolujezdec Danny Persein totiž zajeli nejrychlejší čas a ujali se vedení. Na zbylých pěti testech už sice posádka zvítězila jenom jednou, po celou dobu si ale držela průběžné první místo. Nejvíce Semeráda ohrožoval slovenský jezdec Jaroslav Melichárek se Škodou Fabia RS Rally2. Ten po druhém testu na lídra soutěže ztrácel jenom šest desetin. Před poslední rychlostní zkouškou pak činil rozestup jenom 1,2 vteřiny. Semerád si ale po celou dobu situaci hlídal.

„Drželi jsme si náskok před Jarem. Věděl jsem, že na to nemusím nijak extra tlačit. Sice nás trochu stahoval, ale ne dost. Před poslední rychlostní zkouškou jsme se kousli, abychom první místo udrželi. To se nám nakonec povedlo,“ popisuje Semerád svůj souboj s Melichárkem, který nakonec vyhrál rozdílem 7,4 vteřiny.

Český závodník přiznává, že cesta za vítězstvím se u něj neobešla bez komplikací. „Lehčí krizovky jsme měli. Bylo vytaháno hodně bahna, takže jsme na některých místech nevěděli, jak auto zareaguje. Jednou jsem málem přebrzdil odbočku do vesnice. Žádnou velkou krizi jsme neměli, ale pár chvil, kdy jsem si říkal, že nevím, co z toho bude, přišlo,“ přibližuje dramatické chvíle.

 

Březík jako hrozba

 Ačkoli hlavním pronásledovatelem Petra Semeráda byl během Rallye Vyškov Jaroslav Melichárek, svým tempem mu dělal starosti také Adam Březík. Jezdec týmu Samohýl Škoda vyhrál závěrečné tři rychlostní zkoušky, jeho šance na dobrý výsledek ovšem zhatily dva momenty. Tím prvním byl výlet mimo trať na třetí „erzetě“ a na předposledním testu poté kontakt s retardérem, který vyústil v penalizaci 30 sekund. Kvůli tomu nakonec obsadil až čtvrté místo za bronzovým Václavem Pechem.

Nebýt půlminutové penalizace, skončil by Březík druhý se ztrátou 6,3 sekundy za Semerádem. Když si k tomu odmyslíme i jeho problémy na třetí rychlostní zkoušce, velmi pravděpodobně by s ním měl jezdec stáje Liqui Moly Racing plné ruce práce.

„Adam byl asi o něco rychlejší než my, ale my měli konzistenci a dělali méně chyb. To se nakonec ukázalo jako rozhodující,“ zamýšlí se Semerád, který ale věří, že i v případě bezproblémové rallye by to s ním neměl Březík jednoduché. „Kdyby Adam neudělal chybu na třetí vložce, asi by s ním bylo těžké bojovat, hlavně ve druhé sekci. Na druhou stranu si myslím, že kdybychom s ním byli v přímém souboji, možná bychom byli schopní vymáčknout z auta ještě o něco více,“ říká.

Za dva týdny se Semerád po dvou startech na poli Rallyesprint série přesune zpět do rallyeového mistrovství republiky. Zúčastní se totiž soutěže Rallye Pačejov, která letošní ročník uzavře. V tomto šampionátu se s Fordem Fiesta RS WRC ukázal už v červenci při Rallye Bohemia. Klasifikaci Rally Challenge suverénně ovládl, v absolutním pořadí skončil dvanáctý.

Foto: Petr Semerád via Facebook

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.