Slibné, ale krátké. Petr Semerád si na Šumavě zazávodil jen pár kilometrů

Tempo nechybělo, štěstí už bohužel ano. Petr Semerád sice vykročil v úvodu Rallye Šumava Klatovy k vítězství v kategorii Rally Challenge, jeho vystoupení ale trvalo jenom krátce.

„Odjeli jsme asi jen 15 kilometrů. To opravdu není mnoho,“ mrzelo 23letého závodníka, který na Šumavě nastoupil s pohárovou Toyotou GR Yaris. „Vlastně jsme odjeli jenom jednu rychlostní zkoušku a pak byl konec,“ dodává.

Pro historicky nejmladšího českého šampiona Rallyesprint série šlo o třetí vystoupení v barvách stáje Liqui Moly Racing. První dva starty za tento tým si připsal loni při rallyesprintech, tehdy ještě v Yarisu kategorie Rally2. Nejprve nastoupil při Auto Show na Slovakia Ringu, kde obsadil druhé místo. Poté si objevil při Pražském rallyesprintu, kde ho o stříbrný výsledek připravila až ulomená řadící páka v závěru. 

I první letošní vystoupení zahájil Semerád slibně. Úvodní rychlostní zkouška vedoucí z Jindřichovic do Chlistova sice byla zrušena kvůli havárii jednoho z favoritů na celkové vítězství Adama Březíka, při dalším testu Chlistov – Mochtín si ale Semerád vedl dobře. V absolutní klasifikaci soutěže se zařadil na 15. místo, především se ale ujal vedení v hodnocení Rally Challenge. To bylo určeno mimo jiné vozidlům s národní homologací, s nímž Semerád závodil. Druhému Davidu Komárkovi se stejným autem nadělil šest vteřin.

„Bylo to pozitivní,“ komentoval Semerád svůj výkon na druhé „erzetě“. Stále ale viděl rezervy. „Byl tam prostor, abychom jeli rychleji. Navíc to byla nejrychlejší vložka z celé soutěže a toto auto s rychlostí na rovinkách problém nemá,“ prozrazuje.

Jak se ale vzápětí ukázalo, nejrychlejší čas na druhé rychlostní zkoušce byl posledním šťastným momentem, který Semerád při Rallye Šumava Klatovy zažil. Na třetím testu totiž jeho naděje na dobrý výsledek vyhasly.

„Trefil jsem pařez pravým zadním kolem a to se uvolnilo. Praskla těhlice a nebylo úplně bezpečné pokračovat. Proto jsem se raději rozhodl odstoupit,“ popisuje Semerád, jak skončilo jeho sobotní vystoupení.

V neděli se bílo-modro-červená Toyota vrátila do akce. I tentokrát se ale Semerád a jeho spolujezdec Jakub Kotál svezli jen krátce. „Po 11 kilometrech nám na první vložce kompletně odešly brzdy. To byl úplný konec,“ vysvětluje 23letý závodník.

Semerád, který má kromě úspěchů v rallyesprintech na kontě také titul vicemistra v okruhovém seriálu TCR Eastern Europe (2022), se v posledních letech objevuje na českých „erzetách“ jenom příležitostně. Jestli bude mít další pokračování jeho letošní účinkování, je v tuto chvíli ve hvězdách.

„V tuto chvíli ještě nedokážu říct, jestli se letos objevím i jinde. Po Šumavě si sedneme a uvidíme, co bude dál,“ uzavírá Semerád.

Foto: Rallyservice

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.