Ke stupňům vítězů chyběly dva kroky. Petr Semerád a jeho spolujezdec Danny Persein drželi svůj Ford Fiesta RS WRC po většinu Rallye Příbram na třetím místě a úspěšně sváděli bitvu i s osminásobným mistrem republiky Václavem Pechem. Pak ale posádku stáje Liqui Moly Racing vyřadila závada na poloose.
„Dojmy z Příbrami jsou určitě pozitivní,“ ohlíží se Semerád za svým prvním letošním startem v rallyesprintu. Pro 24letého závodníka šlo teprve o druhé vystoupení za volantem vozu Ford Fiesta RS WRC. S ním si odbyl premiéru o dva týdny dříve při Rallye Bohemia, kde si připsal vítězství v hodnocení Rally Challenge a současně 12. místo absolutně.
„Tentokrát jsme se byli schopni do auta trochu více opřít a vyzkoušet si, jaké jsou jeho možnosti na suchu,“ pochvaloval si Semerád. „I když tam pořád jsou rezervy, o kterých víme, tak jsme byli schopni jet za Filipem Marešem, který vede mistrovství republiky, a také za Honzou Dohnalem, jehož auto je o kategorii jinde,“ dodává.
Rallyesprinty jsou disciplína, která v minulosti přinesla Petru Semerádovi nejeden úspěch. Vždyť už v roce 2018, kdy mu bylo teprve 17 let, dokázal vybojovat titul šampiona Rallyesprint série. O dva roky později se stal pak celkovým vítězem Poháru P2+. Právě během sezony 2020 absolvoval i svůj dosud jediný start na Rallye Příbram. Se Škodou Fabia R5 se mu tehdy podařilo zvítězit. A s elitou dokázal držet krok i letos.
V sobotu ráno zahájil Semerád soutěž třetím časem. Před ním se nacházeli pouze dva příslušníci nejužší české rallyeové špičky. Vedl aktuální lídr mistrovství republiky Filip Mareš s Toyotou GR Yaris Rally2 a za ním následoval velezkušený Václav Pech s Citroënem C3 Rally2.
Na druhém testu sice dokázal celou první trojici přeskočit Jan Dohnal s Fordem Fiesta WRC a Semerád tak klesl na čtvrtou příčku, už na třetí rychlostní zkoušce se ale vrátil zpět na stupně vítězů. Posunul se totiž před Václava Pecha. Před „Ašínem“, který se v minulosti stal hned osmkrát mistrem republiky, se sice Semerád zvládal držet i při dalších zkouškách, situace mezi dvojicí ale byla velmi vyrovnaná. Nejvíce se dokázal jezdec stáje Liqui Moly Racing vzdálit na 2,2 vteřiny. Po šesté rychlostní zkoušce z osmi činil rozestup pouhých devět desetin.
Na předposledním testu ale Semerádovy naděje vyhasly. „Bohužel přišla závada na poloose. Sice bychom mohli pokračovat dál, ale jenom s předním náhonem. V rámci úspory auta a limitace poškození jsme se rozhodli odstoupit,“ popisuje Semerád nešťastný konec soutěže.
Na Rallye Příbram nachystala posádkám nejeden hlavolam i předpověď počasí. „Byla to hodně velká loterie a nebylo lehké správně zvolit pneumatiky, protože předpověď byla dost nejasná. Vypadalo to, že i když se vyjede na suchu, tak to v nějakou chvíli někde spadne, nevědělo se ale kde, jak moc a kdy,“ říká Semerád.
Ačkoli to na stupně vítězů nevyšlo, odnáší si závodník stáje Liqui Moly Racing ze soutěže i pozitivní poznatky. „V první sekci jsem postupně začal chápat, jak auto funguje ve vysoké rychlosti. Zjistil jsem, že má větší stabilitu, než jsme očekávali a byl jsem schopen se do něj více opřít. Určitě jsem s ním sžitý více než po Bohemce. Každý kilometr je znát. Je tu spousta věcí, na které si musíte zvykat. Od toho, jak se má auto řídit, jak se má přidávat a brzdit, jak funguje podvozek a tak dále. Určitě jsme zase trochu dál, ale pořád nejsme úplně na limitu,“ uzavírá.
Foto: Silmet Rally Příbram
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.