Bronzový návrat do monopostů. Petr Morávek končí v letošní sezoně Panattoni Carbonia Cupu na třetím místě

Třetí pozice. To je konečné umístění, které si z klasifikace D4 letošního ročníku Panattoni Carbonia Cupu odnáší Petr Morávek. Pilot stáje Rieger Motorsport zpečetil celkový bronzový výsledek třetím místem při posledním závodě v Mostě.

„Bylo těžké zvykat si na novou techniku,“ ohlíží se Morávek za svou první sezonou v monopostech po 22 let dlouhé pauze. S formulí Renault letos navázal na dávné zkušenosti z národních šampionátů formule Škoda a formule Ford, které sbíral v období 1999-2003. „Renault je přece jen něco jiného. Postupně jsem se s ním ale sžil. Věřím, že příští rok by to mohlo být ještě lepší,“ uzavírá své hodnocení.

V Panattoni Carbonia Cupu se letos Morávek pravidelně ucházel o pódiové umístění ve třídě D4. Do posledního podniku sezony dokonce vstupoval s nadějí na zisk konečného druhého místa. Za Lubošem Škardou zaostával o pouhé čtyři body. Už kvalifikace ale ukázala, že tato výzva bude náročná.

„V kvalifikaci jsem byl trochu přemotivovaný a nepovedla se nám. Tím se to všechno zkomplikovalo,“ mrzelo Morávka, který tak musel do závodu vyrážet ze třetí pozice v rámci třídy a současně z devátého místa celkově. To sice nebyla nejlepší výchozí pozice, na druhou stranu ale slibovala, že se během závodu určitě nebude nudit. A to se potvrdilo.

Úvod se sice odehrál za zpomalovacím vozem, protože musel být odklizen monopost F3 polského závodníka Jakuba Kanarka, který své auto odstavil kvůli technickým problémům. Pak ale zavlály zelené vlajky a Morávek se okamžitě probíjel vzhůru. Celkový vítěz Panattoni Carbonia Cupu z roku 2017 v kategorii dvoulitrových vozů brzy kroužil po dráze jako šestý. Za ním sice číhal na příležitost Marcel Kieser s vozem F4 nejnovější generace, Morávek ale nedával Rakušanovi příležitost k předjetí. V nájezdu do posledního kola navíc Kieser chyboval.

Morávek se v samotném závěru ještě dokázal přiblížit k Jakubu Matuškovi v další F4. Cílem sice nakonec projel se ztrátou pouhých dvou desetin sekundy a na celkové páté místo se tak neposunul, na jeho bronzovém výsledku ve třídě to ale nic neměnilo. Stejný výsledek si připsal i v konečném pořadí šampionátu.

„Byl to hezký závod. Svedli jsme pěkné souboje a na konci to bylo opravdu těsné,“ shrnul Morávek své poslední letošní vystoupení. V něm si připsal páté letošní pódiové umístění ve třídě D4. Tohoto počtu dosáhl v osmi závodech.

Na šéfa týmu Honzu Riegera udělal Morávek během roku dojem tím, jaký udělal pokrok. „V předsezonních testech jsme měli trochu smůlu na počasí, takže před prvními závody Petr nenakroužil na suchu v podstatě nic. O to intenzivnější testovací program jsme pro něj připravili během sezony a bylo evidentní, že mu extra kilometry za volantem svědčí. Prakticky s každým závodem zrychloval. Z našeho pohledu panuje rozhodně velká spokojenost s výkony na trati i atmosférou uvnitř týmu,“ chválí Rieger.

Spolupráce s Morávkem by podle všeho měla pokračovat i v sezoně 2026. „S Petrem jsme plánovali dvouletý závodní program a v tuto chvíli je z obou stran zájem pokračovat,“ říká Rieger, který zároveň naznačuje, že příští rok by mohl být pro jeho tým nabitější než ten letošní. „Máme v plánu rozšířit naše týmové aktivity. Novinky brzy oznámíme,“ prozrazuje.

Pro Honzu Riegera byl rok 2025 prvním po dlouhé době, ve kterém si vůbec nezazávodil. V minulosti český jezdec patřil k formulové špičce Panattoni Carbonia Cupu. V hodnocení monopostů si hned sedmkrát dojel pro titul. V letech 2017-2022 se mu to podařilo v kokpitu vozu Gloria C8F, v loňském roce se rozloučil s kariérou titulem za volantem formule Renault. Ačkoli přiznává že mu závodění chybí, s jeho plnohodnotným návratem na okruhy v roli jezdce počítat nemáme.

„Ani během testovacího dne nemám čas usednout za volant. Náš program je totiž vždy nabitý. Nová role mě navíc velmi baví,“ říká. Menší svezení se ale po delší době přesto rýsuje. „Doufám, že po skončení letošní sezony se najde chvilka alespoň na pár kol,“ přeje si.

Foto: Rieger Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.