Další novinka. Bejda pozná nejrychlejší kopec Slovenska

Čierny Balog. Pavla Bejdu čeká o víkendu již druhá slovenská premiéra během jednoho roku. Jezdec stáje GT2 Motorsport doufá, že při pátém podniku vrchařského mistrovství republiky prolomí smolnou sérii.

„Ještě nikdy jsem tu nebyl. Do podniku vstupuji bez jakýchkoli zkušeností a tím pádem také bez jakýchkoli očekávání,“ přiznává Bejda, který si ještě před začátkem víkendu plánuje projet neznámou trať na motorce. „Celkem mi to pomáhá. Budu se snažit najet si ji co nejvíce,“ dodává.

Podnik Čierny Balog nebude součástí pouze českého mistrovství, ale také slovenského šampionátu. Do jeho kalendáře se vrací po dlouhých 10 letech při příležitosti 30. výročí závodu. Podnik považován za nejrychlejší vrchařské klání na Slovensku. Jeho trasa měří 4 650 metrů a skládá se z 21 zatáček. Zatímco převýšení činí 325 metrů, průměrné stoupání 6,2 %.

Jednu slovenskou premiéru už letos Bejda absolvoval. V dubnu se zúčastnil úvodního podniku sezony na Slovakia Ringu. S tratí v Orechové Potoni se vypořádal bravurně. Zatímco v sobotním závodě vybojoval své dosud jediné letošní vítězství ve skupině 3, o den později si připsal druhou pozici.

V poslední době ale jezdec stáje GT2 Motorsport zažíval spíše smolné období. Během předchozích dvou podniků totiž se svým Porsche Cayman S dvakrát havaroval. Nejprve ho nehoda vyřadila ze sobotního závodu na Ústecké 21 a poté také z celého Ecce Homo ve Šternberku. Ve druhém zmíněném případě boural již při tréninku.

„Snad nás to nepostihne potřetí,“ doufá Bejda, který již podle svých slov přišel na příčinu incidentů. „Při druhé havárii jsme objevili technickou závadu, která se týkala systému ABS. Nyní věříme, že jsme tento problém vyřešili,“ vysvětluje.

Šnůra smolných okamžiků odsunula Bejdu v průběžném pořadí skupiny 3 na čtvrtou pozici. Na té se nachází se ziskem 88 bodů. Zatímco na lídra Karla Stehlíka má dvanáctibodové manko, druhý Jiří Ošmera se třetím Michalem Jindrou mají k dobru 11, respektive 9 bodů.

Součástí podniku budou tradičně dva závody. Zatímco jeden se uskuteční v sobotu, druhý v neděli, přičemž oba začnou ve 13:00 hodin. Ve srovnání s českými podniky ale bude formát přece jen trochu jiný. Během druhého závodu totiž jezdci nedostanou k dispozici tři pokusy, ale stejně jako o den dříve dva. O konečných výsledcích bude v obou případech rozhodovat součet zajetých časů.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.