Nové auto, nová chuť do závodění. Patrik Rujbr si po prvním startu s vozem Citroën C3 Rally2 nemohl nový speciál vynachválit. Při víkendové Rallye Vyškov se jezdec stáje GT2 Motorsport umístil na 14. pozici.
„Myslím si, že auto je celkově velmi přívětivé a pro můj jízdní styl vhodné,“ pochvaloval si zkušený padesátiletý závodník, který už má z let 2017-2020 zkušenosti s jiným vozem podobné výkonnostní úrovně – Škodou Fabia R5. „Nebyla úplně nejvhodnější pro můj jízdní styl. Citroën mě ale hrozně fascinuje, je to strašně fajn svezení,“ srovnává.
Rujbrovy zkušenosti se speciálem Citroën C3 Rally2 byly před začátkem vyškovského rallyesprintu jen minimální. S novým autem totiž absolvoval pouze kolem deseti kilometrů na letišti. Do ostré závodní akce se navíc vracel rok poté, co ve Vyškově havaroval s Opelem Corsa Rally4. Tomu všemu odpovídaly i jeho ambice.
„Byl to především test. Sedli jsme do nového a nevyzkoušeného auta vyšší kategorie. Proto jsme neměli žádná přehnaná očekávání,“ říká Rujbr, který za volantem vozů kategorie Rally4 strávil předchozí tři sezony.
S Citroënem se šampion Rallyesprint série z roku 2016 sžíval postupně. Na první rychlostní zkoušce sice obsadil 22. místo v absolutním pořadí, na zbylých pěti testech už ale mezi první dvacítkou nechyběl. Nejlepšího výsledku dosáhl na poslední „erzetě“, na které byl klasifikován jako jedenáctý. V konečném pořadí soutěže to znamenalo celkové 14. místo. V klasifikaci Poháru P2+ bral 12. pozici.
„Jsme spokojení,“ hodnotí Rujbr své vystoupení. „Možná jsme čekali trochu lepší výsledek, ale počasí udělalo své. Jelo se na těžkých tratích, na kterých navíc bylo bláto. I kvůli startovním pozicím jsme nabírali ztrátu. Konkurence navíc byla obrovská,“ naráží na početnou startovní listinu, jejíž součástí byli například přední jezdci českého mistrovství Adam Březík nebo Václav Pech.
Chybělo málo a Rujbr mohl z Vyškova odjíždět s lepšími výsledky. Za standardních okolností by totiž v absolutním pořadí obsadil 13. příčku a v klasifikaci Poháru P2+ jedenáctou. Na posledním testu si ale vysloužil dohromady čtyřicetivteřinovou penalizaci. Prvních deset dostal za ulitý start, který zapříčinila zlobící spojka, zbylých třicet za kontakt s retardérem.
„Řekli jsme si, že na poslední rychlostní zkoušce za to zkusíme zatahat. Zkrátka jsme hledali limity auta. Šli jsme ale moc daleko a trefili retardér,“ vrací se Rujbr ke smolnému incidentu.
Na českých „erzetách“ ještě letos Patrika Rujbra uvidíme. Se svým Citroënem C3 Rally2 plánuje zabojovat i ve Vsetíně, kde se uzavře letošní sezona Rallyesprint série o víkendu 10.-11. října. Není ovšem vyloučeno, že se do akce vrátí ještě dříve. „Zatím nemáme nic konkrétního, ale ještě před Vsetínem bychom chtěli odjet jednu nebo dvě soutěže, například v Rakousku nebo v nějakém volném poháru,“ nastiňuje další plány.
Ve Vyškově měl za tým GT2 Motorsport nastoupit i Tomáš Večerka ve voze Opel Corsa Rally4. Z jeho startu ale nakonec sešlo kvůli nemoci.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.