 
    V sobotu pátý, v neděli čtvrtý. Milan Hrubý se letos poprvé objevil s vozem Chevrolet Corvette ve vrchařském mistrovství republiky. Náročné deštivé podmínky mu sedly a hned se zařadil k nejrychlejším.
„S výsledky na Babě jsem moc spokojen,“ pochvaloval si Hrubý deštivý víkend. On sám byl ale tím posledním, komu náročné podmínky vadily. „Mokro mi sedí. Pršelo na všechny jízdy kromě nedělního tréninku. Nepamatuji si na víkend, který by byl celý tak propršený,“ dodává s úsměvem. Uplynulý podnik přesto nepovažuje za svůj nejnáročnější. „Už jsem zažil i situaci, kdy jsem odstartoval na suchých pneumatikách a přišla totální průtrž. To bylo daleko horší. Tady jsme byli připravení,“ vzpomíná.
V mistrovství republiky se letos Hrubý ukázal s vozem Chevrolet Corvette poprvé. Původně chtěl nastoupit už dříve, do jeho plánů ovšem vstoupily nečekané komplikace. „Na Ústeckou 21 jsem se přihlásil do České trofeje. Přihláška sice byla potvrzena, dva dny před závodem mi ale přišel e-mail, kde stálo, že moje auto neodpovídá předpisům České trofeje. To pro mě bylo celkem nepochopitelné, protože předtím tam jezdilo roky. Teď tam ale bohužel mohou startovat jenom auta do 4000 ccm. Některé věci jsem proto musel předělat,“ vysvětluje.
V sobotu zahájil Hrubý víkend pátým místem ve skupině 3. Při prvním pokusu zaznamenal čas 2:25,758, ve druhé sérii zajel 2:21,607. V neděli přišel posun na čtvrtou příčku. K té závodníka stáje KV Motorsport dovedl výkon v první jízdě, kdy zajel čas 2:27,440. Úvodní pokusy se nakonec ukázaly jako rozhodující. Druhé jízdy totiž byly ukončeny předčasně kvůli nehodě Petra Türka. V neděli se Hrubý zařadil rovněž k nejlepším závodníkům v poli. V absolutním pořadí byl klasifikován jako pátý.
Na Slovensku Milan Hrubý budil pozornost už jenom kvůli svému vozu. Chevrolet Corvette totiž nepatří mezi techniku, která je pro vrchařské závody využívána často. V této disciplíně se objevuje spíše ojediněle.
„Například Karel Stehlík si mě neustále dobírá, že mi koupí dopředu stejný diodový pásek, jako měl Knight Rider. Někteří se mě zase ptají, jak se mi parkuje s autobusem,“ směje se Hrubý vtipům, které od svých soupeřů poslouchá.
Změnit techniku ale kvůli tomu neplánuje. „Rozměrově to sice není zrovna nejvhodnější auto pro závody do vrchu, mně se s ním ale jezdí celkem dobře. Je netradiční a jiné, ale díky koncepci dobře rozvážené,“ říká Hrubý. Rovněž ale vidí oblasti, na kterých je ještě třeba zapracovat. „Potřeboval bych trochu větší výkon, ale to snad časem napravíme,“ dodává.
Do budoucna se plánuje s Corvette objevovat v mistrovství republiky pravidelně. „Letos pojedu jiné podniky. Celé mistrovství republiky nechám až na příští sezonu,“ uzavírá.
Foto: Milan Hrubý via Facebook
 
                Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.