Nová kapitola pro Micka Schumachera: z WEC do IndyCar v barvách týmu RLL

Mick Schumacher oznámil zásadní krok ve své závodní kariéře. Po dvou sezonách ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC ukončí své působení u týmu Alpine Endurance Team a v roce 2026 přestoupí do americké série IndyCar. Podepsal smlouvu s týmem Rahal Letterman Lanigan Racing (RLL) a absolvuje kompletní sezonu včetně legendární Indianapolis 500.

Dohoda byla oficiálně zveřejněna krátce poté, co Schumacher absolvoval první test s týmem na okruhu Indianapolis Motor Speedway. V příštím roce usedne do monopostu Dallara DW12 s motorem Honda,  a odjede všech 17 závodů sezony 2026. Součástí přípravy bude také samostatný test na oválové trati, kde se bude adaptovat na specifické nároky vysokorychlostních oválů — klíčový prvek závodění v IndyCar.

„Mohu potvrdit, že v příštím roce budu závodit v sérii IndyCar s týmem RLL a zúčastním se celé sezóny,“ uvedl Schumacher. Zdůraznil, že kombinace zkušeností z Formule 1 i vytrvalostních závodů mu poskytuje silnou základnu pro úspěch: „RLL mě během testování velmi dobře připravilo a jsem si jistý, že společně můžeme hodně dokázat.“

K přechodu přistupuje nejen jako k profesní, ale i osobní výzvě. „Okamžitě mě nadchlo auto a americký styl motoristického sportu, který působí jako čistší a přímější závodění. Začíná pro mě nová cesta a těším se na start sezóny,“ dodal.

Schumacherova spolupráce s Alpine trvala dvě sezony, během nichž závodil s prototypem Alpine A424 LMDh. Do programu vstoupil po odchodu z týmu Haas ve Formuli 1, kde závodil v letech 2021 a 2022.

Ve WEC dokázal vybojovat tři celková pódiová umístění, včetně dvou v úvodu sezony. Přesto se v průběhu roku stále více spekulovalo o jeho budoucnosti. Na sociálních sítích následně potvrdil, že závod v Bahrajnu byl jeho posledním startem za Alpine.

„Jsem velmi vděčný za uplynulé dva roky. Naučil jsem se toho tolik na trati i mimo ni. Přeji týmu všechno nejlepší do budoucna,“ uvedl.

Schumacherův přesun do IndyCar je logickým vyústěním jeho kariérního směřování. Série představuje komplexní výzvu díky unikátní kombinaci klasických okruhů, městských tratí a oválů. Pro jezdce, kteří chtějí pokračovat v kariéře v monopostech na nejvyšší úrovni, jde o atraktivní alternativu k Formuli 1.

Z pohledu RLL jde o strategické rozhodnutí. Tým dlouhodobě usiluje o posílení jezdecké sestavy a v Schumacherovi vidí velký potenciál pro dlouhodobou spolupráci. Pro německého pilota je naopak klíčové, že v IndyCar získá stabilní a plnohodnotný program s jasně definovanou rolí.

Spolumajitel týmu Bobby Rahal rozhodnutí okomentoval jednoznačně: Schumacherův test v Indianapolis podle něj „ohromil každého člena týmu“ a RLL si po něm stanovilo jako prioritu získat ho do své sestavy. Nyní je jeho příchod oficiálně potvrzen.

Šestadvacetiletý jezdec vstupuje do nové etapy s kombinací zkušeností z Formule 1, vytrvalostních závodů a nyní i prvních testů v IndyCar. Rok 2026 tak pro něj nebude pouze debutem v nové sérii, ale i příležitostí znovu ukázat, že v monopostech dokáže nejen držet krok, ale také dosahovat špičkových výsledků.

Foto: Mick Schumacher via X

 

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.