Bývalý pilot Formule 1 a komentátor F1 Martin Brundle se domnívá, že Christian Horner už by dnes nebyl ideálním šéfem týmu Red Bull. Důvodem je podle něj proměna samotné role lídrů v moderní Formuli 1 – a příkladem má být Laurent Mekies, který tým z Milton Keynes v roce 2025 převzal.
Od chvíle, kdy Mekies v červenci převzal vedení Red Bullu po Hornerově odchodu, se výsledky týmu dramaticky zlepšily. Red Bull v osmi závodech s novým vedením získal 174 bodů – o dva více než v předchozích dvanácti kolech. I když se na takový skok podepsala řada faktorů, Brundle si všímá především Mekiesova stylu práce.
„Laurent k tomu přistoupil neuvěřitelně zrale,“ řekl Brundle v pořadu Sky Sports F1 Show. „Nemá potřebu dávat své ego na odiv, a to je přesně ten nový typ šéfa týmu, kterého dnešní Formule 1 potřebuje. Právě proto si myslím, že Christian už by se do téhle role nechtěl vrátit.“
Podle Brundla se mění i samotné požadavky na vedení týmu. Zatímco v minulosti hrály klíčovou roli osobnosti s přirozenou autoritou a politickou obratností, dnešní F1 podle něj potřebuje lidi s hlubokým technickým zázemím, kteří dokážou spojit stovky vysoce specializovaných odborníků v jeden funkční celek.

„Mekies má technické myšlení, dokáže chápat detaily i širší souvislosti, a přitom se nenechá strhnout mocenskými hrami,“ dodal Brundle. „Navíc má po boku zkušené jméno jako Helmut Marko, což mu dává prostor soustředit se na to, co je opravdu důležité – výkon týmu.“
Tento přístup podle Brundla není ojedinělý. I další týmy se v posledních letech vydaly podobnou cestou – například Haas jmenoval šéfem technika Ayaoa Komatsu, Sauber vede bývalý sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley a Racing Bulls má v čele zkušeného inženýra Alana Permanea.
„Je to prostě nový trend,“ uzavírá Brundle. „Týmy už nepotřebují politické vůdce, ale lidi, kteří rozumějí technice, datům a spolupráci. A právě díky tomu Red Bull znovu ožil.“
Foto: Red Bull Content Pool
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.