Mimořádně pestré Albrechtice. Marian Lipka přeskakoval mezi dvěma vozy

Dvě čtvrtá místa ve dvou různých autech. Vystoupení na Albrechtickém kopci mělo pro Mariana Lipku mnohem divočejší náboj, než by očekával.

„Je to krásná a rychlá trať,“ udělal na Lipku dojem čtyři kilometry dlouhý Albrechtický kopec. Na něm se 49letý závodník, který je letos na vrchařské scéně nováčkem, představil poprvé. A zdá se, že ne naposledy. „Určitě se tady budu chtít svézt i příští rok,“ vyhlašuje plán.

Start v Albrechticích u Lanškrouna chtěl Lipka pojmout především jako další ostrý test svého speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX před zářijovým finále mistrovství republiky, které v rámci skupiny 3 vede. V sobotu ráno se ale věci vyvinuly velmi nečekaně a Lipka nakonec první závod se svým autem neodjel.

„V tréninku nás potrápilo a museli jsme opravovat,“ vysvětluje Lipka, který ale v sobotním klání i přesto účinkoval. „Jel jsem s autem Karla Stehlíka, který mi své auto půjčil a střídali jsme se,“ říká.

Na Stehlíkův Lancer EVO X si Lipka zvykal postupně. První pokus s ním zajel v čase 1:52,51, což znamenalo pátou pozici ve třídě E1+2000/4WD. Ve druhé jízdě ale přišlo podstatné zlepšení. Tentokrát měl Lipkův výkon hodnotu 1:48,71 a výsledkem byl posun na konečné čtvrté místo.

V neděli už bylo opět připraveno do akce Mitsubishi Lancer EVO IX. Lipka se proto vrátil do své obvyklé techniky. Během třech pokusů zajel časy 1:47,49, 1:49,68 a 1:46,50. To ho po součtu dvou nejlepších zařadilo opět na konečné čtvrté místo. Při první a třetí jízdě byl ovšem v rámci své třídy třetím nejrychlejším jezdcem.

Po Albrechtickém kopci nebude Lipka pauzírovat dlouho. Už za dva týdny se totiž stejně jako Karel Stehlík zúčastní závodu ve slovenských Hutech.

Foto: Marian Lipka/archiv

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.