 
    Dvě čtvrtá místa ve dvou různých autech. Vystoupení na Albrechtickém kopci mělo pro Mariana Lipku mnohem divočejší náboj, než by očekával.
„Je to krásná a rychlá trať,“ udělal na Lipku dojem čtyři kilometry dlouhý Albrechtický kopec. Na něm se 49letý závodník, který je letos na vrchařské scéně nováčkem, představil poprvé. A zdá se, že ne naposledy. „Určitě se tady budu chtít svézt i příští rok,“ vyhlašuje plán.
Start v Albrechticích u Lanškrouna chtěl Lipka pojmout především jako další ostrý test svého speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX před zářijovým finále mistrovství republiky, které v rámci skupiny 3 vede. V sobotu ráno se ale věci vyvinuly velmi nečekaně a Lipka nakonec první závod se svým autem neodjel.
„V tréninku nás potrápilo a museli jsme opravovat,“ vysvětluje Lipka, který ale v sobotním klání i přesto účinkoval. „Jel jsem s autem Karla Stehlíka, který mi své auto půjčil a střídali jsme se,“ říká.
Na Stehlíkův Lancer EVO X si Lipka zvykal postupně. První pokus s ním zajel v čase 1:52,51, což znamenalo pátou pozici ve třídě E1+2000/4WD. Ve druhé jízdě ale přišlo podstatné zlepšení. Tentokrát měl Lipkův výkon hodnotu 1:48,71 a výsledkem byl posun na konečné čtvrté místo.
V neděli už bylo opět připraveno do akce Mitsubishi Lancer EVO IX. Lipka se proto vrátil do své obvyklé techniky. Během třech pokusů zajel časy 1:47,49, 1:49,68 a 1:46,50. To ho po součtu dvou nejlepších zařadilo opět na konečné čtvrté místo. Při první a třetí jízdě byl ovšem v rámci své třídy třetím nejrychlejším jezdcem.
Po Albrechtickém kopci nebude Lipka pauzírovat dlouho. Už za dva týdny se totiž stejně jako Karel Stehlík zúčastní závodu ve slovenských Hutech.
Foto: Marian Lipka/archiv
 
                Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.