 
    Dva triumfy nejenom ve skupině 3, ale také v absolutním pořadí mistrovství republiky. Marku Rybníčkovi přinesla na Pezinské Babě kombinace odvahy a perfektně fungujícího vozu mimořádně vydařený víkend. Podnik byl poznamenán silným deštěm i nehodami.
„Jsem maximálně spokojený,“ radoval se jezdec stáje Liqui Moly Racing startující s vozem Škoda Fabia R5, jehož primárním programem je letos mistrovství Evropy. „Samozřejmě by se dalo jet i rychleji, ale to si říkám vždycky,“ přemítá o svém výkonu.
Startovní pole přijíždělo do Pezinské Baby s obavami. Ve vzduchu totiž visela hrozba deště. To by samo o sobě nebylo nic až tak výjimečného. V kombinaci s hladkým a kluzkým asfaltem, který byl položen teprve loni, by ale v takovém případě bylo zaděláno na pořádnou divočinu. A všechny tyto předpovědi se vyplnily do „puntíku“.
Na Slovensku se totiž spustil liják, který závodníky trápil v sobotu i v neděli. Povětrnostní podmínky měly vliv i na rozložení sil, které bylo oproti předchozím podnikům neobvyklé. Mokrá trať vůbec nehrála do karet výkonným speciálům včetně prototypů a formulových monopostů. Místo toho se ukázaly jako klíčové trakce a fungování podvozku.
V těchto ohledech se Marek Rybníček mohl na svou Fabii spolehnout a naplno toho zužitkoval. První sobotní pokus zvládl na více než 4 kilometry dlouhé trati v čase 2:15,703 a zařadil se na vedoucí pozici. Na druhou jízdu už panovaly lepší podmínky a Rybníček se s výkonem v hodnotě 2:07,546 umístil jako pátý. V součtu to ale stačilo. Druhého Josefa Hlavinku porazil o 1,6 sekundy a stal se celkovým vítězem prvního závodu.
Pod rozpršenou oblohou se odehrávala i neděle. O první dramatické momenty nebyla nouze již v tréninku. Tam všechny přítomné vyděsil zejména Jiří Špalek, který se svým prototypem Norma M20 F Evo proletěl svodidly. Jezdec sice z incidentu vyvázl bez zranění, řada účastníků se ovšem rozhodla, že z bezpečnostních důvodů do závodu nenastoupí.
V první závodní jízdě Marek Rybníček opět kraloval. V tomto případě zajel čas 2:16,287 a porazil o téměř čtyři sekundy Mariana Lipku s Mitsubishi Lancer EVO IX. Tyto pokusy se nakonec ukázaly jako rozhodující. Ve druhé jízdě totiž po průjezdu cílem boural Petr Türk a organizátoři proto druhou sérii pokusů předčasně ukončili.
„Jel jsem opravdu hodně na hranici auta i sebe samotného,“ přiznává Rybníček. Za volantem se přesto cítil sebejistě. „Velmi mi tyto podmínky vyhovovaly. Přece jen to je původně rallyeové auto, které je na něco takového stavěné,“ dodává.
Současně podotýká, že před příštím ročníkem závodu jsou nevyhnutelné změny. „Jsem rád, že se nikomu nic nestalo. Organizačně byl závod zvládnutý dobře, jen počasí bohužel nepřálo a na trati se bude muset provést ještě pár úprav. Například jsou potřeba dvojitá svodidla, aby se neopakovaly podobné situace jako letos,“ vyzývá pořadatele.
Další vystoupení čeká Marka Rybníčka už příští víkend. V německém Osnabrücku pokračuje mistrovství Evropy. Tam českému jezdci momentálně patří průběžné druhé místo ve skupině 3. Suverénní Ital O´Play má na něj k dobru 45 bodů, třetí Milovan Vesnić zaostává o pět bodů.
 
                Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.