Rallyové auto na „okruhové“ trati: Rybníček vybojoval druhé místo

Marek Rybníček vybojoval v Osnabrücku druhé místo, přestože trať svým charakterem jeho vozu příliš neseděla. Český vrchař ukázal rychlost zejména na mokru a odváží si důležité body i poznatky pro další závody mistrovství Evropy.

„Jelikož jsem skončil na druhém místě, tak se určitě dalo dosáhnout i na víc,“ přiznal Rybníček. „Na mokré vozovce jsme byli jedni z nejrychlejších a první závodní jízdu jsme tak také jeli. Na další dvě jízdy trať bohužel oschla a s mírnou ztrátou jsme skončili druzí. Ale rozhodně to beru jako velký úspěch.“

Trať v Osnabrücku je známá jako kratší, ale velmi technická. Rybníček předem věděl, že pro jeho vůz z rallyového prostředí nebude ideální. „Je to spíše trať podobná okruhu – perfektní povrch bez jediného hrbolu nebo vyjeté koleje,“ popsal jezdec.

Fabia R5 fungovala celý víkend bezproblémově, a to i díky pečlivé práci mechanika. „Dost jsme upravovali nastavení na sucho. Na mokru jsme měli nastavení, které nám vyhovovalo,“ dodal Rybníček.

V evropském šampionátu je konkurence vždy mimořádně vyrovnaná, což potvrdil i tento podnik. Rybníček se musel utkat s řadou silných soupeřů a těsné souboje rozhodovaly v setinách. „Na Evropě je to vždycky těžký boj o přední příčky, protože jsme tam docela vyrovnaní jezdci s technikou, a teď tomu nebylo jinak,“ zhodnotil.

Po volném víkendu čeká českého vrchaře další výzva – legendární švýcarská trať Saint-Ursanne. „Odjíždím s dobrým pocitem a spoustou zkušeností,“ uzavřel Rybníček.

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.