Rybníček v Ilirské Bistrici bere třetí místo, závod poznamenalo čtyřicet havárií

Český jezdec Marek Rybníček má za sebou další podnik Mistrovství Evropy v závodech do vrchu. Na slovinské trati Ilirska Bistrica, která je mezi jezdci známá svou rychlostí a technickými pasážemi, dokázal v premiérovém startu vybojovat třetí místo ve své kategorii.

„Závod byl docela náročný,“ přiznal Rybníček po víkendu, který poznamenalo mimořádně vysoké množství havárií – pořadatelé jich napočítali téměř čtyřicet. „Jezdili jsme od rána až do večera, takže to bylo hodně dlouhé a vyčerpávající.“

Sobotní program narušilo počasí. Přestože trať po dešti rychle oschla, většina jezdců odjela obě tréninkové jízdy na mokrých pneumatikách. Rybníček tak neměl možnost důkladně si trať vyzkoušet. „V první jízdě jsem dojel pomalejší auto a ve druhé jsem znovu musel jet na mokrých gumách. Trénink se tak dá říct byl prakticky nulový,“ popsal český jezdec.

V neděli se ale začalo závodit naplno. Rybníček v první jízdě zajel třetí nejlepší čas, když na druhé místo ztratil pouhé dvě sekundy. „Byl to můj první ostrý start na této trati, takže jsem jel s určitou rezervou,“ dodal. Druhý pokus ale přinesl výrazné zlepšení – Rybníček se dokázal posunout na absolutní špičku v rozchodu. Celkově mu to přineslo bronzovou příčku.

Škoda Fabia fungovala po celý víkend bez problémů, za což jezdec poděkoval svému mechanikovi. „Auto šlapalo perfektně, nebylo co řešit,“ chválil technické zázemí. Co naopak trochu pokulhávalo, byla organizace závodu. „Ta nebyla úplně nejlepší,“ zhodnotil Rybníček, „ale fanoušci udělali perfektní kulisu. Povzbuzovali všechny jezdce a vytvořili skvělou atmosféru.“

Pro Marka Rybníčka je třetí místo povzbuzením směrem k poslednímu podniku letošního evropského šampionátu. Ten se jede v chorvatském Buzetu, kde bude chtít český jezdec navázat na dobrý výkon ze Slovinska. „Chci se stále zlepšovat a těším se na finálový závod,“ uzavřel.

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.