Karel Stehlík a Richard Meixner cítí šanci v hodnocení skupiny 2, Marian Lipka se opět bude muset ve skupině 3 překonávat. Taková je nálada u stáje KV Motorsport před třetím letošním podnikem vrchařského mistrovství republiky, kterým bude Ústecká 21.
„Těšíme se. Ústecká 21 je jedna z rychlejších tratí. Najdete tu pasáže, kde se jede přes 200. Je to ale také úzké, skoro až rallyeové. Neodpočinete si tu ani pět sekund. Je to zatáčka za zatáčkou včetně rychlých protahováků. Určitě je to nejtechničtější trať v celém kalendáři,“ charakterizuje šéf stáje Karel Stehlík závod, který se v Ústí nad Orlicí koná už od roku 1970.
Na třetí letošní podnik může KV Motorsport přijíždět s optimismem. První letošní vystoupení na Zámeckém vrchu se totiž týmu v rámci skupiny 2 vydařilo. Richard Meixner ve voze Mitsubishi Lancer WRC bojoval v sobotu i neděli o výhru s Jiřím Mičánkem a nakonec zaznamenal dva stříbrné výsledky. Karel Stehlík si ze svého prvního vystoupení s novým Lancerem EVO X odnesl dvojitý bronz.
„Tato trať je přesně pro naše auto – moje nejoblíbenější. Doufám, že budeme Jirku Mičánka prohánět. Vidím to na souboj mezi mnou, Richardem a Jirkou,“ předpokládá Stehlík, který si zatím nemůže svůj nový závoďák vynachválit. „V Náměšti jsem se s ním sice sžíval, ale bylo to dobré. Nemuseli jsme nic moc měnit. Sice bude chvíli trvat, než si zvyknu na nový posez, ale auto je jinak boží,“ prozrazuje.
Se svým týmovým kolegou souhlasí i Richard Meixner. „Myslím si, že tato trať vyhovuje myšákům s pohonem čtyř kol mnohem více,“ říká. Na Ústeckou 21 se Meixner každoročně moc těší. „Je to pro mě svým způsobem domácí trať a mám ji rád. Je hodně technicky náročná. Jsou tu ale super pořadatelé i dobrá divácká kulisa. Člověk tu jede v krásné přírodě. Chlapi z místního autoklubu jsou borci. Už 14 dní předem čistí trať a musím říct, že se o to starají fakt pěkně,“ chválí.
Své „želízko“ bude mít KV Motorsport také ve skupině 3. Tam nastoupí s Mitsubishi Lancer EVO IX Marian Lipka. 49letý závodník, který je letos na vrchařské scéně nováčkem, ale tuší, že ho Ústí nad Orlicí pořádně protrápí. Stále totiž doplácí na svou velikonoční nehodu na kole, při které si zlomil rameno, dvě žebra a také prst na noze.
„Pořád to není nic moc. Byl jsem na kontrole a nehojí se to tak, jak jsme čekali. Žebra mě pořád bolí a rameno je hodně bolavé. Určitě to budu pociťovat. Půjde hlavně o přežití a sbírání bodů,“ nezastírá Lipka.
Letošní sezona mistrovství republiky začala pro Lipku skvěle. Na Slovakia Ringu totiž triumfoval v obou závodech a vedl průběžné pořadí s plným počtem bodů. Zámecký vrch v Náměšti nad Oslavou pro něj ale byl složitý – a to nejenom kvůli zranění. Sobotu sice dokončil jako třetí, v neděli ho ale vyřadily technické problémy. Celkově to znamenalo propad na druhé místo za Petra Vávru, který má nyní k dobru pět bodů.
Lipka přiznává, že odstoupení ze druhého závodu v Náměšti mu paradoxně přišlo vhod. „Vlastně jsem byl rád, protože už jsem toho měl fakt plné brýle,“ říká. A v tuto chvíli si není jistý, že mu bolest umožní v Ústí nad Orlicí absolvovat celý víkend. „Zkusím odjet alespoň sobotu. Chci si tu trať vyzkoušet. Byl jsem se tam minulý víkend podívat s Toyotou a musím říct, že je to krásná trať – technická a plná zatáček. Když to bude přijatelné, nastoupím i v neděli,“ říká.
Ani Lipka nebude mít nouzi o rychlé konkurenty. Ve startovním poli skupiny 3 nechybí celkový lídr Petr Vávra (Mitsubishi Lancer EVO VIII), loňský celkový vítěz Pavel Bejda (Porsche Cayman GT4) ani zkušený Jaromír Malý (Toyota Yaris GR). Opět navíc nastoupí i účastník mistrovství Evropy Marek Rybníček se Škodou Fabia R5. Ten byl na Zámeckém vrchu ve skupině 3 jednoznačně nejrychlejším účastníkem. V neděli si dojel pro přesvědčivé vítězství, v sobotu ho o triumf připravila až technická závada.
V sobotu i neděli se bude závodit od 13:00 hodin. V obou závodech dostanou jezdci dva pokusy a o konečných výsledcích bude rozhodovat jejich součet.
Foto: KV Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.