Boj o titul vstupuje do klíčové fáze. KV Motorsport vyráží na Pezinskou Babu čelit dešti i soupeřům

Marian Lipka útočí na vedení ve skupině 3, Karel Stehlík má stále šanci na titul ve skupině 2. Na tým KV Motorsport čeká jeden z nejdůležitějších podniků letošního mistrovství republiky v závodech do vrchu. Předposlední dějství se odehraje na legendární slovenské trati Pezinská Baba. Zkomplikovat ho může déšť.

„Šíleně se těším,“ říká před začátkem víkendu Karel Stehlík, který letos na českých kopcích premiérově nastupuje se speciálem Mitsubishi Lancer EVO X. Na Pezinské Babě, která se loni konala poprvé po čtyřech letech, ale ještě nikdy nezávodil ani s žádným jiným vozem. „Ještě jsem tu nikdy nejel. Po Čiernem Balogu je to druhá superrychlá trať, kterou ještě neznám,“ dodává.

Ačkoli se Stehlík před třemi týdny v Čiernem Balogu trápil kvůli chování svého vozu, výsledkově zažil svůj nejvydařenější víkend v roce. V obou jízdách se totiž umístil jako druhý v rámci skupiny 2. Tím navázal na pětici bronzových výsledků z předchozích závodů. Skutečnost, že se letos při každém svém startu dokázal dostat na stupně vítězů, ho tři závody před koncem drží ve hře o titul. Aktuálně mu v průběžném pořadí patří třetí místo. Za vedoucím Jakubem Šrámkem zaostává o 26 bodů, druhý Michal Roll jich má jenom o sedm více.

Pezinská Baba by mohla pořádně zamíchat kartami. Na 4 166 metrů dlouhé trati totiž loni jezdci zápasili s kluzkým asfaltem. A aby toho nebylo málo, předpověď počasí slibuje na víkend déšť. Karla Stehlíka ale nic takového neděsí. „Vůbec z toho nemám obavy. Jen ať to klouže, pro nás je to výhoda,“ říká s úsměvem.

Čtyři body od vedení

Stehlík ovšem není jediným jezdcem KV Motorsportu, který může pomýšlet v českém vrchařském mistrovství na titul. Stejně na tom je Marian Lipka ve skupině 3. Vrchařský nováček, který závodí s Mitsubishi Lancer EVO IX, je totiž momentálně druhý a za vedoucím Pavlem Bejdou zaostává jenom o čtyři body.

„Poctivě jsem se připravoval. Minulý víkend jsem se byl podívat na trať a je krásná,“ říká Lipka, který letos zatím ovládl všechny slovenské závody. Při obou jízdách triumfoval jak v dubnu na Slovakia Ringu, tak před třemi týdny v Čiernem Balogu. Z případného deště si hlavu nedělá. „Pro mě je vše nové a já se rychle přizpůsobím. Jel jsem na mokru jenom jednou v Náměšti. Zajel jsem tam dobrý čas, ale měl jsem tehdy velké bolesti po pádu na kole. Sucho je dobré, mokro mi nevadí,“ dodává.

Právě velikonoční pád na kole Lipkovi letošní sezonu podstatně zkomplikoval. Zlomil si při ní dvě žebra, rameno a také prst na noze. Z těchto zranění se poté dlouho zotavoval a na většině letošních podniků ho omezovala.

Ve skupině 3 je boj o titul tři závody před koncem velmi otevřený. Nerozhoduje se jenom mezi Pavlem Bejdou a Marianem Lipkou. Třetí Jaromír Malý ztrácí na první místo šest bodů, Petr Vávra je pozadu o 14 a pátý Marek Rybníček zaostává za lídrem o 25 bodů, což je přesně hodnota jednoho vítězství.

Právě Marek Rybníček by ještě mohl v této bitvě způsobit překvapení. Jezdec stáje Liqui Moly Racing se sice letos soustředí primárně na mistrovství Evropy se Škodou Fabia R5 a na domácí půdě chtěl původně startovat jenom příležitostně, oproti svým původním plánům ale svůj český program rozšířil a nastoupí dokonce i na Pezinské Babě. Zkušený vrchař byl při všech svých letošních startech jasně nejrychlejším jezdcem ve skupině 3.

Stáj KV Motorsport bude mít na Slovensku ještě jedno překvapivé zastoupení. S Chevroletem Corvette totiž letos poprvé nastoupí Milan Hrubý. Karel Stehlík doufá, že půjde o začátek delší spolupráce.

„Snad s námi bude Milan jezdit pravidelně. Letos to neměl jednoduché. Makal na autě celou zimu. Pak zničehonic přišla změna regulí a vše bylo k ničemu,“ říká Stehlík.

Pezinská Baba se bude tradičně skládat ze dvou závodů. Jak v sobotu, tak v neděli budou na programu dvě jízdy a o konečných výsledcích rozhodne jejich součet. Sobotní závod začne ve 13:00, nedělní o hodinu dříve.

Foto: KV Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.